Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma: Bed & Breakfast Solhem

Vuorimaa, Senni (2009)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Vuorimaa.pdf (5.890Mt)
Lataukset: 


Vuorimaa, Senni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200903201764
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan Helsingin pitäjän kirkonkylässä sijaitsevan Bed & Breakfast Solhemin markkinointia. Työn tarkoitus oli rakentaa kattava markkinointisuunnitelma aloitte-levalle yritykselle käyttämällä erilaisia markkinoinnin keinoja. Työssä on kuitenkin otettu huomioon case-yrityksen keskeneräisyys, eikä täten ole tehty tarkkoja suunnitelmia. Tämän vuoksi toimenpiteitä ei ole myöskään aikataulutettu tai budjetoitu. Markkinointisuunnitelman tavoitteena on saada Solhemille tunnettuutta ja sen kautta uusia asiakkaita. Tällä pyritään saamaan yrityksen toiminta kunnolla käyntiin.

Suunnitelman rakentamiseen on käytetty erilaisia teoriatietoja, alakohtaista tietoa, yrityksen johtohenkilön haastattelua sekä omia ideoita Bed & Breakfast Solhemin tehokkaaseen markki-nointiin. Teoriatiedoissa käsitellään markkinoinnin perusteorioita sekä tarkempaa matkai-lualan markkinointia. Tätä tietoa soveltamalla case-yrityksen toimintaan on pyritty tekemään päätöksiä Solhemin markkinoinnin kehittämiseksi.

Markkinointisuunnitelma sisältää erilaisia lähtökohta-analyysejä, niiden yhdistämistä, strate-gialinjauksia sekä päätöksiä yrityksen yhteistyökumppaneista, kohderyhmistä, markkinointi-kanavista ja markkinointimateriaalin suunnittelusta. Työssä on käsitelty myös markkinoinnin seurantaan liittyviä huomioita. Erilaisia ideoita Bed & Breakfast Solhemin markkinointiin on kehitetty sekä teoria että yrityksen resurssit huomioon ottaen. Teorioiden kautta on huomat-tu case-yrityksen palveluiden kehittämistarve, johon on suunniteltu toimenpiteitä yrityksen menestyksekkään tulevaisuuden saavuttamiseksi. On huomattu, että yritystä pitää kehittää kokonaisvaltaisesti ennen toimivan markkinoinnin täytäntöönpanoa.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jota case-yritys Bed & Breakfast Solhem voi käyttää käynnistääkseen yritystoimintansa kunnolla. Solhem voi alkaa kehittää palveluitaan ja kokonaistoimintaansa sekä tämän jälkeen markkinoida itseään edustavasti suunnitelman perusteella. Suunnitelma on tarkoitus ottaa välittömästi käyttöön aloittamalla Solhemin markkinointitoimenpiteiden toteuttaminen ja tätä kautta yrityksen imagon raken-taminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste