dc.contributor.author | Vuorimaa, Senni | |
dc.date.accessioned | 2009-03-21T12:58:31Z | |
dc.date.available | 2009-03-21T12:58:31Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-200903201764 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/2318 | |
dc.description.abstract | Tässä opinnäytetyössä tutkitaan Helsingin pitäjän kirkonkylässä sijaitsevan Bed & Breakfast Solhemin markkinointia. Työn tarkoitus oli rakentaa kattava markkinointisuunnitelma aloitte-levalle yritykselle käyttämällä erilaisia markkinoinnin keinoja. Työssä on kuitenkin otettu huomioon case-yrityksen keskeneräisyys, eikä täten ole tehty tarkkoja suunnitelmia. Tämän vuoksi toimenpiteitä ei ole myöskään aikataulutettu tai budjetoitu. Markkinointisuunnitelman tavoitteena on saada Solhemille tunnettuutta ja sen kautta uusia asiakkaita. Tällä pyritään saamaan yrityksen toiminta kunnolla käyntiin.
Suunnitelman rakentamiseen on käytetty erilaisia teoriatietoja, alakohtaista tietoa, yrityksen johtohenkilön haastattelua sekä omia ideoita Bed & Breakfast Solhemin tehokkaaseen markki-nointiin. Teoriatiedoissa käsitellään markkinoinnin perusteorioita sekä tarkempaa matkai-lualan markkinointia. Tätä tietoa soveltamalla case-yrityksen toimintaan on pyritty tekemään päätöksiä Solhemin markkinoinnin kehittämiseksi.
Markkinointisuunnitelma sisältää erilaisia lähtökohta-analyysejä, niiden yhdistämistä, strate-gialinjauksia sekä päätöksiä yrityksen yhteistyökumppaneista, kohderyhmistä, markkinointi-kanavista ja markkinointimateriaalin suunnittelusta. Työssä on käsitelty myös markkinoinnin seurantaan liittyviä huomioita. Erilaisia ideoita Bed & Breakfast Solhemin markkinointiin on kehitetty sekä teoria että yrityksen resurssit huomioon ottaen. Teorioiden kautta on huomat-tu case-yrityksen palveluiden kehittämistarve, johon on suunniteltu toimenpiteitä yrityksen menestyksekkään tulevaisuuden saavuttamiseksi. On huomattu, että yritystä pitää kehittää kokonaisvaltaisesti ennen toimivan markkinoinnin täytäntöönpanoa.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jota case-yritys Bed & Breakfast Solhem voi käyttää käynnistääkseen yritystoimintansa kunnolla. Solhem voi alkaa kehittää palveluitaan ja kokonaistoimintaansa sekä tämän jälkeen markkinoida itseään edustavasti suunnitelman perusteella. Suunnitelma on tarkoitus ottaa välittömästi käyttöön aloittamalla Solhemin markkinointitoimenpiteiden toteuttaminen ja tätä kautta yrityksen imagon raken-taminen. | fi |
dc.description.abstract | Marketing Plan: Bed & Breakfast Solhem
This Bachelor’s thesis examines the marketing of Bed & Breakfast Solhem located in Helsingin pitäjän kirkonkylä. The overall purpose of the study was to create a comprehensive marketing plan for a starting company by using different marketing means. In the study it has been taken into account that the case company is still incomplete and that is why specific plans are not made. Also because of this, the steps are not scheduled or budgeted. The goal of the marketing plan is to give Solhem conspicuousness and after that to get new customers. The aim of this is to start the company’s business properly.
The study consists of different kind of theories, sectoral information, the interview of the case company’s management and own ideas for effective marketing of B&B Solhem. The theo-retical background discusses the basic theories of marketing and more specific information about tourism marketing. By adjusting this information for the operations of the case com-pany, it is intended to make decisions about the company’s actions and therefore develop Solhems marketing.
The marketing plan is made up of different starting point analysis, implicating of those, stra-tegic lines and decisions about the case company’s partners, target groups, marketing chan-nels and planning of the marketing material. The study deals also with the observations about monitoring the marketing. Different kind of ideas for the marketing of B&B Solhem has been developed, considering the theories and the resources of the company. Through the theories has been discovered the need for evolving the services of the case company. For this, differ-ent actions have been planned to achieve a great future for the company. It has been noticed that the company needs overall development before executing operational marketing.
As a result of this thesis a marketing plan sprang up that the case company B&B Solhem can take advantage of to start the business properly. Solhem can start to improve its services and the overall functions and after that to market itself representatively on the grounds of the plan. The purpose is to utilise the plan immediately by starting to carry through the market-ing means in Solhem, and through this to build the image of the company. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.subject | markkinointi | |
dc.subject | matkailu | |
dc.subject | strategia | |
dc.subject | aamiaismajoitus | |
dc.subject | markkinointiviestintä | |
dc.subject | suunnitelmat | |
dc.subject | matkailuyritykset | |
dc.title | Markkinointisuunnitelma: Bed & Breakfast Solhem | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/268 | |
dc.organization | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.contributor.organization | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | markkinointi | |
dc.subject.keyword | matkailumarkkinointi | |
dc.subject.keyword | strategia | |
dc.subject.specialization | Yritysviestintä | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | |
dc.subject.discipline | Liiketalouden koulutusohjelma | |