• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tukkuliikkeen lihatuotteiden ostajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät.

Pälve, Esa (2010)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Palve_Esa.pdf (338.3Kt)
Lataukset: 


Pälve, Esa
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120917730
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää organisaation ostajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Tutkimus rajautui tarkastelemaan ostoprosessin lopullisen oston, eli ostajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Viitekehyksenä tutkimuksessa käytettiin ostotoimintaan liittyvää kirjallisuutta, sekä ostokäyttäytymiseen ja – prosesseihin liittyvää teoriaa.

Tutkimusmenetelmäksi valittiin puolistrukturoitu haastattelumenetelmä, eli teemahaastattelu. Haastattelututkimuksen apuna tutkimuksen tekemiselle käytettiin tutkimuksen tilanneen yrityksen asiantuntemusta laadittaessa kysymyksiä tekijöistä, joilla oletettiin olevan vaikutusta ostajan ostokäyttäytymiseen. Tutkimuskohteiksi valittiin erään tukkuliikkeen kaikki tutkijan myyntialueen toimipaikkojen ostajat.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että merkittävimmät organisaation ostajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät ovat valtakunnalliset sopimukset, organisaation hoitama suhdetoiminta, oikea tuotevalikoima, kampanjointi oikeilla tuotteilla, tuotteiden laatu, tuotteita toimittavan yrityksen imago ja tuotemerkkien tunnettuus.

Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan olettaa, että tutkimuksen teettänyt yritys kiinnittää jatkossa entistä enemmän huomiota tutkimuksessa paljon merkitystä saaneiden ostajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavien tekijöiden, kuten tuotteiden tasalaatuisuuteen, saatavuuteen, organisaation suhdetoimintaan sekä tehokkaaseen kampanjointiin oikeiden tuotteiden avulla, kehittämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus