Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hakalan Verhoomo Oy:n kehityssuunnitelma 2011-2015

Hakala, Katri (2010)

 
Avaa tiedosto
Hakala_Katri.pdf (670.8Kt)
Lataukset: 


Hakala, Katri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121518305
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toimintasuunnitelma Hakalan Verhoomo Oy:lle. Tarkoituksena oli käydä läpi yrityksen strategia ja pohtia, millä keinoilla strategiaa on tulevaisuudessa mahdollista toteuttaa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli myös koota yrityksen historia sekä nykytilanne yhtenäiseen muotoon, jolloin opinnäytetyö tulee toimimaan apuvälineenä yritykselle tulevaisuudessa.

Yritystä tutkiessa havaittiin selkeiden toimintasuunnitelmien puuttuminen, mikä koettiin ongelmaksi yritystoiminnan eteenpäin viennissä. Strategiatyössä tunnistettiin puuttuvat toimintasuunnitelmat ja käytiin läpi tarvittavia kehityskohteita. Strategiaprosessi on tuonut paljon uutta osaamista ja työkaluja Hakalan Verhoomo Oy:lle, jonka tiivistelmä löytyy liitteestä 1.

Strategiatyön keskeiset havainnot olivat 1) Lectica-brandin kehittäminen ja tunnettuuden lisääminen aktiivisen markkinointityön avulla on kriittisen tärkeää, 2) yhteen automerkkiin (Ford) sitoutuva riski on purettava lisäämällä tuotevalikoimaan toinen automerkki, 3) Hakalan Verhoomo –brandi palvelee erityisryhmiä.

Operatiivisessa toiminnassa tärkein painopistealue on myynti ja sitä tukeva markkinointityö. Strategiatyön aikana havaittiin, että asiakkaita ei tunneta riittä-vän hyvin pitkäaikaisista asiakassuhteista huolimatta, joten jalkautuminen kentälle on jatkossa erityisen tärkeää. Myyntiä tukevan markkinoinnin suunnitelmallisuus on tärkeää kahdesta syystä; a) oikea viesti oikeille asiakkaille ja b) kustannustehokas viestintä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste