Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jucat Oy:n markkinointisuunnitelma

Lehtinen, Samu (2011)

Avaa tiedosto
Lehtinen_Samu.pdf (383.5Kt)
Lataukset: 


Lehtinen, Samu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101191513
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Jucat Oy:n markkinointia. Ensimmäisenä tavoitteena oli selvittää Jucat Oy:n ja sen toimintaympäristön nykytila lähtökohta-analyysien avulla. Toisena tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma Jucat Oy:lle vuodelle 2011.

Jucat Oy toimii konepajateollisuusyritysten kumppanina. Jucat Oy suunnittelee ja valmistaa kokonaisvaltaisia ratkaisuja tuotannon kehittämiseen. Jucat Oy on perustettu vuonna 2001 Jukka Rintalan, Jukka Yli-Rantalan ja Juha Lemposen toimesta. Yrityksen toiminta-ajatuksena on suunnitella ja valmistaa omassa tuotannossa hitsaus- ja kokoonpanojigejä, joissa ne hyödyntävät 3D-tekniikkaa ja omia käytännön kokemuksia. Jucat Oy:llä ei ole ollut markkinointisuunnitelmaa, jonka mukaan ne olisivat toimineet. Kasvavan yrityksen kannalta markkinointisuunnitelman tekeminen on tarpeen, koska sen avulla voidaan selvittää yrityksen markkinoinnin kehittymistarpeet.

Markkinointisuunnitelman perustana ovat lähtökohta-analyysit, joiden avulla selvitetään yrityksen nykytilaa ja toimintaympäristöä. Koska yrityksellä ei ole markkinointisuunnitelmaa, tehtiin aluksi asiakas-, kilpailija-, ympäristö- ja yritysanalyysit. Markkinointisuunnitelman toimenpide-ehdotukset painottuvat yrityksen visuaaliseen ilmeeseen ja Jucat Oy:n brändiin.

Markkinointisuunnitelma auttaa Jucat Oy:tä hahmottamaan markkinointikeinot, joita yritys pystyisi hyödyntämään liiketoiminnassaan. Päivitetyillä esitteillä ja Internet-sivuilla voidaan tuoda esille yrityksen laadukkuutta ja osaamista. Markki-nointisuunnitelma ohjaa yritystä valitsemaan oikean suunnan markkinoinnissaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste