Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys ja palvelun laatu : kohteena Teboil Kivihovi

Toivonen, Krista (2010)

 
Avaa tiedosto
Toivonen_Krista.pdf (780.6Kt)
Lataukset: 


Toivonen, Krista
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101191529
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tutkia Suomusjärvellä sijaitsevan Teboil Kivihovin asiakkaiden tyytyväisyyttä liikennepalveluaseman palveluihin ja tuotteisiin sekä miten saatu palvelun laatu koettiin. Opinnäytetyössä selvitettiin myös liikennepalveluaseman palveluiden ja tuotteiden tärkeyttä. Näiden kysymysten vastausten perusteella pystyttiin selvittämään mitkä osa-alueet Teboil Kivihovilla toimivat hyvin ja mitkä taas kaipaisivat kehitystä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakaspalvelua -ja tyytyväisyyttä sekä palvelun laatua. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisen tutkimuksin menetelmin informoituna kyselytutkimuksena tammikuussa 2010. Lomake koostui seitsemästä taustakysymyksestä ja kysymyksestä, jossa selvitettiin tiettyjen ominaisuuksien tärkeyttä ostopaikkaa valitessa. Kyselylomakkeen laajin kysymys tehtiin teoriaosuudessa käsitellyn Berryn, Parasuraman ja Zeithamlin alkuperäisen kymmenen palvelun laadun osatekijän pohjalta. Kysymyksessä selvitettiin Teboil Kivihovin ominaisuuksien ja palveluiden mielipide ja tärkeys asiakkaille. Kyselylomakkeita palautettiin 191 kappaletta. Tutkimuksen avulla saatiin kattavat vastaukset kaikkiin tutkimusongelmiin.Tutkimustulosten perusteella todettiin, että Teboil Kivihovin asiakkaat ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä liikennepalveluaseman palveluihin ja tuotteisiin. Tärkeiksi liikennepalveluaseman ominaisuuksiksi ja mahdollisiksi ostopaikan valintaan vaikuttaviksi tekijöiksi todettiin sijainti, ystävällinen henkilökunta, aukioloajat ja monipuoliset palvelut. Kehitysehdotuksia löydettiin muun muassa ruoan laatuun, lounaaseen, jälkiruokaan, Hesburgerin ammattitaitoon ja palvelun nopeuteen.Tutkimustuloksista saatujen tietojen pohjalta Teboil Kivihovin on mahdollista parantaa palveluaan entisestään palvellakseen asiakkaitaan vieläkin paremmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste