Asiakastyytyväisyystutkimus pizzeria-kahvila Championsille
Vuorijää, Katja (2011)
Vuorijää, Katja
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101191550
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101191550
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia asiakastyytyväisyyttä pizzeria-kahvila Championsissa. Tutkimus oli tarpeellinen, sillä sellaista ei ollut aikaisemmin tehty kyseiselle yritykselle. Omistaja halusi tietoa asiakkaidensa tyytyväisyydestä ja mitä asioita kannattaisi kehittää tulevaisuudessa.
Tutkimus toteutettiin syksyllä 2010 lomakekyselynä. Kyselylomakkeihin pystyi vastaamaan pizzeria-kahvila Championsissa. Kyselyyn vastasi 35 asiakasta, joka oli riittävä määrä tulosten tarkasteluun.
Tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen. Tutkimuksesta saatuja tuloksia tarkasteltiin tilastollisesti tietokoneen Microsoft Office Excelin avulla. Siten saatiin helposti tarkasteltavia lukuja, joista saatiin tietää, että pizzeria-kahvila Championsin kokonaisuutta piti erittäin hyvänä 40 % vastanneista eikä yksikään vastanneista pitänyt kokonaisuutta huonona.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkasteltiin asiakaspalvelua, palveluympäristöä ja tuotetta omina osa-alueinaan. Opinnäytetyössä kerrottiin myös faktoja pizzeria-kahvila Championsista. Työn lopussa tutkimustuloksia tarkasteltiin ja niiden perusteella esitettiin kehitysehdotuksia. Kehitystä voisi tapahtua muun muassa palveluympäristön sisustuksessa ja WC-tiloja voitaisi uudistaa.
Tutkimus toteutettiin syksyllä 2010 lomakekyselynä. Kyselylomakkeihin pystyi vastaamaan pizzeria-kahvila Championsissa. Kyselyyn vastasi 35 asiakasta, joka oli riittävä määrä tulosten tarkasteluun.
Tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen. Tutkimuksesta saatuja tuloksia tarkasteltiin tilastollisesti tietokoneen Microsoft Office Excelin avulla. Siten saatiin helposti tarkasteltavia lukuja, joista saatiin tietää, että pizzeria-kahvila Championsin kokonaisuutta piti erittäin hyvänä 40 % vastanneista eikä yksikään vastanneista pitänyt kokonaisuutta huonona.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkasteltiin asiakaspalvelua, palveluympäristöä ja tuotetta omina osa-alueinaan. Opinnäytetyössä kerrottiin myös faktoja pizzeria-kahvila Championsista. Työn lopussa tutkimustuloksia tarkasteltiin ja niiden perusteella esitettiin kehitysehdotuksia. Kehitystä voisi tapahtua muun muassa palveluympäristön sisustuksessa ja WC-tiloja voitaisi uudistaa.
