Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pintaa syvemmältä : Rantasipi Oy Aulangon kylpylän asiakastyytyväisyyskysely

Karlsson, Nina (2011)

Avaa tiedosto
karlsson_nina.pdf (2.020Mt)
Lataukset: 


Karlsson, Nina
Hämeen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101211621
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, miten Hämeenlinnassa sijaitseva Rantasipi Oy Aulangon kylpylä ja sen tarjonta vastasivat asiakkaidensa tarpeisiin, toiveisiin ja odotuksiin. Samalla valotettiin, mihin asioihin kylpylän asiakkaat olivat tyytyväisiä ja mihin puolestaan tyytymättömiä. Näiden kysymysten vastausten perusteella selvitettiin, mitkä osa-alueet kylpylässä toimivat hyvin ja mihin taas kaivattiin parannusta.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkastellaan palvelujen markkinoinnin kilpailukeinoja, jotka sisältyvät laajennettuun markkinointimixiin, 7P-malliin. Nämä kilpailukeinot olivat tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset, palveluprosessi ja fyysiset puitteet. Työn empiirisessä osiossa suoritettiin asiakastyytyväisyyskysely otokselle kylpylän asiakkaista. Tutkimusongelmiin haettiin vastauksia kvantitatiivisella lomakekyselyllä, jota jaettiin kylpylässä asiakkaille elokuussa kymmenen päivän aikana. Tutkimuksen avulla pyrittiin saamaan kattavat vastaukset tutkimusongelmiin. Lomake pohjautuu teoriaosuuden 7P-malliin. Kyselyyn vastaaminen perustui vapaaehtoisuuden pohjalle.

Tuloksien avulla kyettiin selvittämään Aulangon kylpylän vahvuudet ja kehittämiskohteet sekä asiakkaiden tarpeet ja toiveet. Tutkimustulosten pohjalta Aulangon kylpylälle pystyttiin antamaan selkeä kuva heidän toiminnastaan asiakkaiden silmin. Näiden tietojen pohjalta heidän oli mahdollista parantaa palveluaan entisestään.

Tulokset olivat kylpylän kannalta positiivisia. Melkein kaikkiin palvelu-kokonaisuuksiin oltiin yhtä tyytyväisiä. Kylpylän - ja allasbaarin hinnat saivat kuitenkin heikompaa palautetta kuin muut osa-alueet. Tuloksista voitiin päätellä, että asiakkaat olivat varsin tyytyväisiä saamaansa palveluun, eikä heidän mielestään kylpylässä tarvitse tehdä suuria muutoksia. Kylpylän maineeseen oltiin ja ollaan edelleen erittäin tyytyväisiä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste