Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkopalvelun kehittäminen asiakaslähtöisesti

Aatamila, Anssi (2010)

 
Avaa tiedosto
Aatamila_Anssi.pdf (456.7Kt)
Lataukset: 


Aatamila, Anssi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101241677
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten kehitteillä olevasta Your Event -Internet-palvelusivustosta saisi tehtyä mahdollisimman hyödyllisen ja toimivan. Lähtökohtana oli asiakaslähtöinen tuotekehitysprosessin toteuttaminen, minkä vuoksi tietoa hankittiin sivustoa hyödyntävän palvelun potentiaalisilta asiakkailta. Sivuston konkreettinen kehittämistyö rajattiin tutkimuksen ulkopuolelle.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista tutkimusta, jolla saatiin syväluotaavaa tietoa sivustoon liittyvistä ongelmista ja asiakkaiden tarpeista. Tutkimustyypiksi valittiin toimintatutkimus, koska se sopii asioiden parantamiseen pyrkiviin tutkimuksiin.

Aihepiiriin tutustuttiin keräämällä yleistä tietoa asiakaslähtöisestä tuotekehityksestä eri näkökulmista. Empiirinen tutkimusaineisto hankittiin teemahaastattelujen avulla. Haastatteluihin valittiin mukaan viisi palvelusivuston potentiaalista asiakasta, jotka ovat Jyväskylässä toimivia, tapahtumia järjestäviä organisaatioita. Haastatteluissa selvitettiin organisaatioiden järjestämien tapahtumien ilmoittamisen nykytilaa, esiteltiin sivuston demoa ja tiedusteltiin haastateltavien näkemyksiä siihen liittyen. Haastatteluja analysoitiin ja sen perusteella tehtiin johtopäätöksiä, joista voi olla hyötyä Your Event -sivuston kehittämisessä.

Keskeisimmät tulokset sivuston nykytilaa koskien liittyivät asiakkaiden lähettämien tapahtumatietojen lähettämismenetelmiin ja riittävän suuren käyttäjämäärän saamiseen sivustolle. Potentiaalisilta asiakkailta saatua palautetta voidaan hyödyntää sekä vastaavanlaisen sivuston kehitystyössä että sivustoa hyödyntävän palvelun kaupallisen menestymisen takaamisessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste