Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Snabblån och marknadsföring bland unga vuxna

Tötterman, Viktoria (2010)

Avaa tiedosto
viktoria_totterman.pdf (563.5Kt)
Lataukset: 


Tötterman, Viktoria
Yrkeshögskolan Novia
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101271781
Tiivistelmä
Detta examensarbete behandlar snabblån och marknadsföring till unga vuxna. Syftet med arbetet är att ge grundläggande information åt den unga konsumenten om hur snabblån fungerar samt ge företagen information om vilka marknadsföringskanaler det lönar sig att använda för att nå målgruppen unga vuxna.
Genom att utföra en enkätundersökning bland Yrkeshögskolan Novias studerande i Åbo har jag försökt få fram hur de unga ställer sig till snabblån
och vilka erfarenheter de har av dem samt hur de nås och påverkas av
marknadsföring.
Ur resultatet framgår att snabblån inte är så populära bland studerande som deltagit i undersökningen. Forskningsresultatet visar också hur studerandes medievanor ser ut, d. v. s. vilka kanaler de unga följer med. Till exempel TV är en kanal som når studerande. Det finns även andra kanaler, som det lönar sig att använda då man vill nå unga vuxna med sin marknadsföring.
 
This bachelor’s thesis is about instant loans and marketing to young adults. The target for this thesis is to give information about and explain how instant loans work and also inform companies about how to best reach the young adults with their marketing.
By doing a survey among students in Novia University of Applied Sciences campus Turku, I have tried to get the students opinions about instant loans and their experiences about them and also how marketing reaches and affects them.
The result shows that instant loans aren’t so popular among students who participated in the survey. The research result also shows what students’ media habits are like, ie which marketing channels the students follow. TV is for example a channel that reaches the students. There are also other marketing channels that can be used to reach the young adults.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste