Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uuden palvelutuotteen brändi-identiteetin muodostaminen strategisen brändianalyysin pohjalta : case: Hannavuori

Eklin, Jukka-Pekka (2011)

 
Avaa tiedosto
Eklin_Jukka-Pekka.pdf (686.6Kt)
Lataukset: 


Eklin, Jukka-Pekka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102142321
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli laatia brändi-identiteetti perustettavan palvelualan business-to-business -yrityksen palvelutuotteelle. Palvelun tarkoituksena olisi löytää asiakasyritykselle sopiva tapa yrityksen sisäisen tiedon paikallistamiseen ja hallintaan. Tutkimus tehtiin toimeksiantona yrityksen tulevaisuuden perustajille. Tavoitteena oli muodostaa hankittavien tutkimustietojen perusteella erilaistettu palvelutuotteen brändi-identiteetti, joka voidaan ottaa myöhemmin käyttöön yritystä perustettaessa ja jota voidaan käyttää hyväksi brändin rakentamisen jatkovaiheissa.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin palvelutuotteen käsitettä ja palvelutuotteen rakentamista yleisesti sekä b-to-b -markkinoiden erityispiirteitä. Lisäksi esiteltiin brändi-identiteetin laatimiseen liittyviä asioita kuten brändi-identiteetin rakennetta, brändi-identiteetin rakentamista ja siihen liittyviä analyysejä sekä näkökulmia.

Tutkimusote oli laadullinen ja tiedonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimukseen haastateltiin toimeksiantajia eli henkilöitä yritysidean takana. Työssä käytettiin brändi-identiteetin muodostamisen tukena osin myös toimeksiantajan aiemmin suorittamia kilpailija- ja asiakasanalyysien tuloksia. Tutkimus tuli tarpeeseen, sillä uudelle yritykselle ei vielä ollut kehitetty brändi-identiteettiä, joka on merkittävä tekijä brändin rakentamisessa.

Tutkimuksen empiirisessä osassa sovellettiin tutkimuksen teoreettisia malleja, joiden tuloksena perustettavan yrityksen palvelutuotteelle kehitettiin erilaistettu brändi-identiteetti. Palvelutuotteelle muodostettiin brändi-identiteetin malliin kuuluvat ydinidentiteetti ja lavennettu identiteetti, jotka erilaistavat yrityksen ja auttavat yrityksen ja asiakkaiden välisen suhteen kehittämistä tulevaisuudessa. Ne myös toimivat ohjenuorana sille, mikä oikeastaan on yrityksen tarkoitus.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste