Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

KESTÄVÄN KEHITYKSEN VIESTINTÄ VISIT ESPOON MARKKINOINNISSA

Greus, Paula (2019)

 
Avaa tiedosto
Paula.greus.pdf (1.262Mt)
Lataukset: 


Greus, Paula
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019092919363
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkastellaan kestävän kehityksen viestimistä alueorganisaation näkökulmasta. Tavoitteena oli luoda kehittämisehdotuksia kestävän kehityksen työn näkyvyyden parantamiseen matkailualueorganisaatio Visit Espoon markkinointiviestintään. Kehittämisehdotuksia tuotettiin siihen, miten kestävän kehityksen viestinnästä saadaan näkyvämpää, suunnitelmallista ja helposti toteutettavissa olevaa www-sivujen sekä sähköisen uutiskirjeen avulla. Etsittiin myös muita markkinointikanavia esimerkiksi sosiaalinen media.

Opinnäytetyön teoriatausta koostui matkailun alueorganisaatioiden toiminnasta, kestävästä kehityksestä sekä sen markkinointiviestinnästä. Tutkimusmenetelminä käytettiin benchmarkkausta, ja sen pohjalta analysointia siitä, kuinka muut alueorganisaatiot viestivät kestävästä kehityksestä digitaalisissa kanavissa, millä tavoin viestintää kannattaa toteuttaa sekä selvitettiin kestävän kehityksen roolin viestinnän nykytilaa eri alueorganisaatioissa. Tutkimusaineisto koostui Visit Espoon lisäksi kahdeksan alueorganisaation digitaalisen markkinointiviestintäkanavien vertailusta sekä analysoinnista. Näiden pohjalta etsittiin laadullista tietoa ja vastauksia tutkimusongelmaan.

Työn tuloksena toteutettiin kehittämisideoita kestävän kehityksen työn näkyvyyden lisäämiseen Visit Espoolle. Kehittämisideat ovat konkreettisia ehdotuksia www-sivujen kehittämiseen sekä uutiskirjeiden sisältöteemoihin kestävän kehityksen osalta. Työssä luotiin myös vuosikello, jonka avulla kestävän kehityksen työn viestimistä voi toteuttaa. Kestävän kehityksen viestintää tulee kehittää ja toteuttaa jatkossa tiiviisti yhdessä alueen matkailutoimijoiden kanssa. Toimenpiteiden avulla viestitään yrityksen arvoista ja parannetaan imagoa sekä mahdollisesti saavutetaan myös tulevaisuudessa korkeampi sijoitus kansainvälisessä GDS index -vertailussa.

Johtopäätöksenä voi todeta, että kestävän kehityksen työn näkyvyyttä on kehitettävä, jotta alueen houkuttelevuutta ja kilpailukykyä voidaan parantaa. Vastuullisuus ja kestävä matkailu ovat tulleet jäädäkseen matkailutrendinä ja destinaatioiden sekä matkailualan yritysten tulee vastata tulevaisuuden haasteisiin. Alueena Espoolla on erinomaiset saavutukset ja toimintatavat sekä tavoitteet kestävän kehityksen osalta, viestintään täytyy vain panostaa jatkossa enemmän mahdollisimman näkyvästi kaikissa Espoon kanavissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste