Merkkikorjaamon asiakastyytyväisyyden mittaaminen : Autotalo Laakkonen Oy
Nikkanen, Jani (2011)
Nikkanen, Jani
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103092967
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103092967
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli selvittää Iisalmen Autotalo Laakkosen asiakastyytyväisyyden taso. Työssä pereh-dyttiin myös tarkemmin itse tutkimusprosessiin: suunnitteluun, tiedonkeruuseen ja tulosten esittämiseen. Tarkoituksena oli myös selvittää, saadaanko puhtaasti matemaattisten tilastojen analysointimenetelmien avulla käytännön työelämässä hyödynnettäviä lopputuloksia.
Tutkimuslomakkeessa kysytyt aihe-alueet mitoitettiin täysin työn tilaajan tarpeiden mukaan, eikä työssä hyödynnetty mitään aikaisempaa tutkimusta. Tarkoituksena oli luoda täysin uusi tyytyväisyystutkimus, joka on helposti toistettavissa.
Työn tavoitteet täyttyivät, koska huoltoneuvojat ja huoltopäällikkö saivat tutkimuksen päätteeksi taulukon, josta selvisivät senhetkiset vahvuus- ja heikkousalueet. Myös itse tutkimusprosessi ja tilastolliset menetelmät käytiin riittävän tarkasti työssä läpi. Tyytyväisyystutkimus tarvitsee kuitenkin jatkotutki-muksen, ja vasta siitä voidaan päätellä, onnistuttiinko korjaamon asiakastyytyväisyyden parantamistoi-menpiteissä.
Tutkimuslomakkeessa kysytyt aihe-alueet mitoitettiin täysin työn tilaajan tarpeiden mukaan, eikä työssä hyödynnetty mitään aikaisempaa tutkimusta. Tarkoituksena oli luoda täysin uusi tyytyväisyystutkimus, joka on helposti toistettavissa.
Työn tavoitteet täyttyivät, koska huoltoneuvojat ja huoltopäällikkö saivat tutkimuksen päätteeksi taulukon, josta selvisivät senhetkiset vahvuus- ja heikkousalueet. Myös itse tutkimusprosessi ja tilastolliset menetelmät käytiin riittävän tarkasti työssä läpi. Tyytyväisyystutkimus tarvitsee kuitenkin jatkotutki-muksen, ja vasta siitä voidaan päätellä, onnistuttiinko korjaamon asiakastyytyväisyyden parantamistoi-menpiteissä.