Brändikirjan luominen Conquer Gaming Oy:lle
Terävä, Jesse (2019)
Terävä, Jesse
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019093019386
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019093019386
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda olemassa olevalle elektronisen urheilun organisaatiolle brändikirja. Brändikirjan luomisen lisäksi oli kuitenkin oleellista tutustua myös käsitteisiin, jotka ovat välttämättömiä luodessa brändikirjaa. Koska aiheena oli luoda brändikirja, niin oli myös relevanttia tutustua suhdepääomaan, eli käsitteisiin kuten brändi, organisaation identiteetti, imago ja maine. Tämän lisäksi oli myös järkevää tutusta osittain yrityskuvan hallintaan ja tapoihin hallita yrityskuvaa. Brändikirjan luominen sisälsi myös visuaalisen ilmeen uudistuksen. Näin ollen tuli myös tutustua visuaalisen ilmeen eri osiin kuten logo, typografia, värit, sommittelu ja kuvitus. Jotta kokonaisuus saatiin rakennettua käyttäen Adoben tarjoamia sovelluksia, oli hyvä tutustua syvällisesti kyseisiin käsitteisiin, jotta kokonaisuuden rakentaminen heijastaisi teoriaan. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle brändikirja, joka avustaisi organisaatiota lujittamaan sekä kehittämään brändiään ja näin ollen myös antamaan organisaatiosta ammattimaisen kuvan seuraajilleen ja sidosryhmilleen.