Sosiaalisen median kehittäminen : Case:Aulanko Golf
Jarho, Lauri (2019)
Jarho, Lauri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100619604
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100619604
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli luoda Aulanko Golfille sosiaalisen median suunnitelma. Alaongel-mina työssä pohdittiin, millaista viestintää ja sisältöä eri kanavissa voisi tuottaa. Työ toteutettiin toiminnallisena kokeiluna kahdessa valitussa Aulanko Golfin sosiaalisen median kanavassa keväällä 2019 kauden avauksesta.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin digitaalisen median ja sosiaalisen median eri muotoja sekä markkinointiviestintää ja mitä markkinointiviestinnän suunnittelussa tulisi ottaa huomioon. Teoreettisena pohjana työssä on käytetty alan kirjallisuutta ja internetjulkaisuja. Työn tavoitteeseen pääsemiseksi selvitettiin saman alan kilpailijoiden työsken-telyä sosiaalisen median kanavissa ja sitä kautta pyrittiin vertailukehittämään omaa toimintaa.
Opinnäytetyön tuloksena sosiaalisella medialla voidaan todeta olevan merkitystä markkinoinnillisesti ja näkyvyyden lisäämiseksi Aulanko Golfille. Toimintaa auttaa se, että Aulanko Golfilla oli jo olemassa olevat kanavat Instagramiin ja Facebookiin. Uuden selkeytetyn suunnitelman avulla yrityksellä on mahdollisuus toteuttaa tulevaisuudessa laadukkaampia ja yhtenäisempiä sosiaalisen median päivityksiä eri kanaviinsa. Lyhyen aikavälin tuloksien perusteella suunnitelmalla on ollut positiivisia vaikutuksia ainakin ihmisten reagointeihin ja seuraajamäärien kasvuun pohjautuen.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin digitaalisen median ja sosiaalisen median eri muotoja sekä markkinointiviestintää ja mitä markkinointiviestinnän suunnittelussa tulisi ottaa huomioon. Teoreettisena pohjana työssä on käytetty alan kirjallisuutta ja internetjulkaisuja. Työn tavoitteeseen pääsemiseksi selvitettiin saman alan kilpailijoiden työsken-telyä sosiaalisen median kanavissa ja sitä kautta pyrittiin vertailukehittämään omaa toimintaa.
Opinnäytetyön tuloksena sosiaalisella medialla voidaan todeta olevan merkitystä markkinoinnillisesti ja näkyvyyden lisäämiseksi Aulanko Golfille. Toimintaa auttaa se, että Aulanko Golfilla oli jo olemassa olevat kanavat Instagramiin ja Facebookiin. Uuden selkeytetyn suunnitelman avulla yrityksellä on mahdollisuus toteuttaa tulevaisuudessa laadukkaampia ja yhtenäisempiä sosiaalisen median päivityksiä eri kanaviinsa. Lyhyen aikavälin tuloksien perusteella suunnitelmalla on ollut positiivisia vaikutuksia ainakin ihmisten reagointeihin ja seuraajamäärien kasvuun pohjautuen.