Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Turku Import Oy:n brändin kirkastaminen

Musliu, Krenare; Govori, Bujar (2019)

 
Avaa tiedosto
Musliu_Krenare_Govori_Bujar.pdf (1.239Mt)
Lataukset: 


Musliu, Krenare
Govori, Bujar
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100719681
Tiivistelmä
Brändin merkitys ja sen tärkeys yritykselle puhuttaa. Markkinat muuttuvat jatkuvasti ja brändin tärkeys nousee esiin entistä enemmän. Kun yrityksessä on kaikki muut paitsi hyvä brändi, on yrityksen tärkeää tietää, miten hyvä brändi luodaan ja mitä hyötyjä se tuo. Hyvä brändi on yrityksen avain menestykseen ja se tuo yritykselle paljon hyötyjä kuten esimerkiksi asiakkaita ja rahaa.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä Turku Import Oy:lle brändin kirkastaminen. Turku Import Oy on vuonna 2013 perustettu maahantuontiyritys, joka maahantuo valko- ja punaviiniä. Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Turku Import Oy ja opinnäytetyö on kohdistettu ja suunnattu kyseiselle yritykselle.Opinnäytetyössä selvitettiin, miten brändiä voidaan vahvistaa ja mitä erilaisia kirkastamisen keinoja käyttäen se onnistuu.

Opinnäytetyö tehtiin toiminnallisena työnä, sekä siihen tehtiin asiakastyytyväisyyskysely. Asiakastyytyväisyyskyselyssä selvitettiin asiakkaiden mielipidettä yrityksestä. Asiakastyytyväisyyskyselyn vastauksista havaittiin, että asiakkailla on hyvin positiivisia ajatuksia yrityksestä. Toisaalta havaittiin myös, että Turku Import Oy:n on edelleen tehtävä paljon työtä brändin kehittämisessä. Toiminnallisella opinnäytetyöllä esitettiin Turku Import Oy:lle konkreettisia välineitä teorian ja käytännön yhdistämiseksi.

Tutkimuksesta ja kyselystä saatujen tietojen perusteella Turku Import Oy:n brändiä on muutettu/uusittu käyttäen kirkastamisen erilaisia keinoja. Turku Import Oy:llä on kirkastettu brändi ja opinnäytetyössä on kerrottu ne vaiheet, joita muutoksiin on tarvittu. Tulosten perusteella Turku Import Oy:lle toteutettiin käyntikorttiuudistus. Johtopäätöksessä on kerrottu miten brändin kirkastamisen erilaisia keinoja käyttäen yrityksen maine ja suosio on kasvanut. Johtopäätöksessä on kerrottu yrityksen tämän hetkinen tilanne sekä miten Turku Import Oy kokee muutokset mitkä yritykselle on tehty
 
The brand and its importance are even more important in the headlines. The market is constantly is constantly changing and the importance of the brand is becoming more apparent. When a company has everything but a good brand, then it is important for the company to know how to create a good brand and what benefits it will bring. A good brand is the key to the company’s success and its brings a lot of benefits to the company, such as customers and money.

The purpose of this thesis was to make brand clarification toTurku Import Oy. Established in 2013 Turku Import Oy is an importing company that imports white and red wine. This thesis is commissioned by Turku Import Oy and the thesis is targeted and directed to the company. The thesis widely describes what a good brand needs and how to use it with different means.

In the thesis a functional work was carried as well as a small customer satisfaction survey. The customer satisfaction questionnaire clarified the customers' opinion about the company. The responses to the customer satisfaction survey highlighted very positive issues but also the fact that Turku Import Oy has to do a lot of work to develop the brand. The functional thesis was presented to Turku Import Oy concrete tools for combining theory and practice.

Based on information from the survey the Turku Import Oy brand has been changed / renewed using various means of clarification. Turku Import Oy has a glorified brand and the thesis describes the steps needed to change it. Based on the results a business card reform was implemented for Turku Import Oy. This concludes how the company has grown in reputation and popularity through various means of brand enhacement. In the conclusion the current situation of the company is presented as well as how Turku Import Oy expriences all the changes that have been made to the company.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste