Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Miten majoitusalan yritykset ostavat

Takila, Karri (2019)

 
Avaa tiedosto
Takila Karri.pdf (357.0Kt)
Lataukset: 


Takila, Karri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019102120076
Tiivistelmä
Yritysten ostokäyttäytymiseen ja -päätökseen vaikuttavat monet tekijät. Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan yritysten ostokäyttäytymistä, ostoprosessin etenemistä yrityksessä ja ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä yritysmyynnissä. Työn kontekstina toimii majoitusliiketoiminta.

Tutkimusmenetelmänä on käytetty yksilöteemahaastattelua valmiin kysymysrungon kanssa. Kysymyksien avulla haluttiin saada käsitys siitä, miten ja mitä majoitusliikkeet ostavat ja mitkä asiat vaikuttavat ostopäätökseen, sekä löytää mahdollisia majoitusalaan liittyviä erityispiirteitä. Opinnäytetyötä varten haastateltiin viittä erilaista majoitusyritystä. Osa haastateltavista oli yritys X:n nykyisiä asiakkaita ja osa ei.

Haastattelujen avulla pystyttiin luomaan kuva majoitusalan yrityksistä ostajana. Vastauksista huomattiin, että ostoprosessi etenee yrityksissä alan kirjallisuuden osoittamalla tavalla. Haastatteluista saadun tiedon perusteella luotiin kehitysideoita yritys X:lle. Kehitysideat, kuten toimeksiantajan tiedot, on salattu liiketoiminnallisista syistä.
 
There are many things that effect the purchasing behaviour of companies. This bachelor thesis discusses the purchasing behaviour of companies, buying processes and things that affect the purchase decision in Business to Business (B2B) sales. The context used is accommodation industry. Some of the interviewed companies were customers of the commissioner of this bachelor thesis, company X, some were not.

The empirical part of the bachelor thesis was carried by interviewing accommodation companies with a set of questions. Interviews were conducted to find out how and what do the accommodation companies buy and what are the things affects their purchasing decision. In addition, interviews attempted to find specific buying features they have.

The interviews created an understanding of accommodation companies as buyers. The responses revealed that the buying process is same as described the literature. The data obtained from the interviews were used to create development ideas for company X. The development ideas and client information are kept undisclosed at the request of the commissioner.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste