Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Digitalisaatiota edistävät verkkosovellukset – XNet-hankkeen loppuraportti

Toivanen, Leena; Tikkakoski, Merja; Peltokangas, Tomi; Hietala, Risto; Ågren, Jan; Peltola, Ville (2019)

 
Avaa tiedosto
978_952_7173_48_0a.pdf (4.341Mt)
Lataukset: 


Toivanen, Leena
Tikkakoski, Merja
Peltokangas, Tomi
Hietala, Risto
Ågren, Jan
Peltola, Ville
Centria-ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019102935733
Tiivistelmä
Digitalisaatio luo jättimäisen potentiaalin liiketoiminnan kehittämiselle. McKInsleyn tutkimuksen mukaan Euroopassa vain 12 prosenttia digitalisaation potentiaalista on otettu käyttöön.
Yhdysvalloissa vastaava luku on 18% eli alle viidesosan kokonaispotentiaalista. Uudet teknologiat mahdollistavat ja vaativat liiketoiminnan rakenteiden muutosta. Arkeenkin digitaalisuus
vaikuttaa, sillä yksilön elämäntavat ovat kokeneet hurjia muutoksia kehittyneen teknologian
myötä. Kulutuskäyttäytyminen muuttuu hengästyttävän nopeasti, ja elinkeinoelämän tulee
pysyä mukana muutoksessa. Uusien teknologioiden kuten robotiikan, tekoälyn, pilvipalveluiden ja sosiaalisen median yhdistäminen luo täysin uusia tuotteita ja tapoja tehdä bisnestä.
Uudet liiketoimintamallit digitaalisessa maailmassa ajavat perinteiset yritykset tiukkaan tilanteeseen. Videovuokraamojen vaihtuessa Netflixiin ja lähikaupan siirtyessä mobiiliksi kauppapaikaksi ei voi olla huomaamatta, että liike-elämän käänteentekevältä muutokselta ei voi
välttyä. (Matzler et. al. 2018.) Globaalit megatrendit vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen niin
maailmalla kuin Suomessa ja Keski-Pohjanmaallakin.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste