Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Fennian Keskisen alueen asiakkaiden tyytyväisyys ja sitoutuneisuus

Auvinen, Marika (2011)

 
Avaa tiedosto
Auvinen_Marika.pdf (1.258Mt)
Lataukset: 


Auvinen, Marika
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103143105
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää Fennian Keskisen alueen asiakkaiden tyytyväisyyttä alueen konttoreiden palveluun sekä heidän sitoutuneisuuttaan ja siihen vaikuttavia tekijöitä. Tutkimusongelmana on miten tyytyväisiä asiakkaat ovat Fennian palvelun saatavuuteen ja palveluprosessiin sekä mitkä tekijät saavat asiakkaat sitoutumaan Fenniaan.

Teoreettisessa viitekehyksessä käsittelen muun muassa asiakkuuksien hallintaa, asiakkaiden sitoutunei-suutta ja siihen vaikuttavia tekijöitä. Tämän lisäksi käsittelen viitekehyksessä myös esimerkiksi palvelun laatua ja sen muodostumista sekä mittaamista.

Tutkimusmenetelmänä käytin pääosin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää, mutta sen tukena käytin myös kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin lomake-kyselynä marraskuussa 2010, jota jaettiin Fennian konttoreilla Jyväskylässä, Mikkelissä ja Savonlinnassa. Tämän lisäksi joulukuussa 2010 lähetettiin 100 kyselyä satunnaisesti valitulle Fennian Keskisen alueen asiakkaille. Täytettyjä lomakkeita palautui 60 kappaletta.

Tulokset olivat hyvin samankaltaisia, eikä suurta hajontaa vastauksissa löytynyt. Tärkeimmiksi sitoutu-misen tekijöiksi nousivat luottamus ja henkilökohtaisuus. Kaikkien konttoreiden palveluiden keskiarvo oli 8,74 ja parhaimman arvosanan sai Mikkelin konttori. Pääosin voidaan sanoa, että asiakastyytyväisyys Fennian Keskisellä alueella on hyvällä tasolla.

Tulosten perusteella kehittämisehdotuksiksi nousivat erilaiset kanta-asiakasedut, joita voisi parantaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste