Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kundupplevelsen av stödpaket för nyföretagare i Åbo: Case: Invandrarföretagarens synvinkel på kundresan hos medverkande organisationer

Fyrqvist, Mathias; Norouzi, Ali (2019)

 
Avaa tiedosto
Norouzi_Ali & Fyrqvist_Mathias.pdf.pdf (2.588Mt)
Lataukset: 


Fyrqvist, Mathias
Norouzi, Ali
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019110520657
Tiivistelmä
Työn tarkoitus on kartoittaa uusien yritysasiakkaiden asiakaskokemuksia tukipaketista asiakasmatkan avulla. Tämän tutkimuksen kohderyhmänä on Lähi-Idästä Suomeen muuttaneita. Keskeisiä kysymyksiä ovat: kuinka maahanmuuttajayrittäjät kokevat asiakasmatkaprosessin hakiessaan tukipakettia? Mitkä tekijät asiakasmatkalla aiheuttavat kohderyhmälle haasteita, jotka vaikuttavat heidän kokemukseensa?
Opinnäytetyö on jaettu kolmeen pääteemaan: asiakasmatka, palvelusuunnittelu ja palvelusuunnitelma. Asiakasmatka antaa kuvan siitä, miltä tukipakettiprosessi näyttää tutkimuksen kohderyhmän näkökulmasta. Palvelusuunnittelu auttaa ymmärtämään kohderyhmän kokemusta tästä prosessista, ja palvelusuunnitelma luo kokonaiskuvan asiakasmatkasta ja palvelusuunnittelusta.
Tutkimuksen teoreettisessa osassa käytämme lähteinä kirjallisuutta, Internet-lähteitä ja tieteellisiä tutkimusartikkeleita. Tutkimus on kyselytutkimus, jossa kerätyt tiedot koostuvat 10 haastattelusta ihmisten kanssa, jotka ovat hakeneet jonkinlaista tukipakettia.
Tutkimus osoittaa, että kohderyhmän heikot asiakaskokemukset hakemusprosessissa johtuvat monista eri tekijöistä. Nämä ovat muun muassa heikot olosuhteet yrittäjäksi tulemiseksi, virheelliset tavoitteet yrityksen perustamisessa, riittämätön tieto tukipaketeista ja toimijoiden roolista palveluntarjoajana sekä heikko kielitaito, mikä johtaa väärinkäsityksiin. Ratkaisuna näihin ongelmiin ja haasteisiin ehdotamme tieto-oppaita Persian / Darin kielellä, organisaation tiedotustilaisuuksia ja tehokkaampaa viestintää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste