Etätyön vaikutukset virtuaalimyyntiin vakuutusyhtiössä– Case: Yritys X
Brandstaka, Katariina (2019)
Brandstaka, Katariina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019110620727
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019110620727
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia etätyön vaikutuksia myyntiin ja tehokkuuteen virtuaalimyynnissä. Työ toteutettiin kvalitatiivisena työnä, jonka menetelmänä käytettiin tapaustutkimusta. Työn tarkoitus on kuvailla etätyötä toimeksiantajaorganisaatiossa. Toimeksiantajayritys halusi pysyä nimettömänä.
Opinnäytetyöhön kerättiin aineistoa etätyöhön vaikuttavista tekijöistä. Näitä tekijöitä olivat myynti, myynnin johtaminen, digitalisaatio, etäjohtaminen, etätyö, etätyön haasteet ja etätyön mahdollisuudet. Empiirinen osuus suoritettiin kyselytutkimuksella tarkkaan valitulle kohderyhmälle.
Kohderyhmän vastattua kyselyyn, analysoitiin kyselyn tulokset. Työssä on hyödynnetty myös toimeksiantajaorganisaatiossa aiemmin teetettyä kyselyä etätyöstä. Kyselytuloksien tueksi analyysiin otettiin mukaan myynti- ja tehokkuuslukuja kolmen kuukauden ajanjaksoilta ennen ja jälkeen etätyön aloittamisen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada lisää tietoa ja ymmärrystä etätyön vaikutuksista myyntiin ja tehokkuuteen virtuaalimyynnissä. Opinnäytetyön lopputuloksena saatiin tärkeää tietoa etätyön vaikutuksista myyntiin ja tehokkuuteen. Tämän työn kautta toimeksiantajayritys saa oleellista tietoa etätyön vaikutuksesta myyntiin ja tehokkuuteen sekä etätyön kehittämisen kohteita tulevaisuutta ajatellen. The objective of the graduate work was to study the impacts of the remote work on sales and efficiency in the virtual sales. The work was qualitative, in which a case study was used as a method. The intention of the work is to describe the remote work in the client organization. The client organization wished to remain anonymous.
For the graduate work, material was compiled on the factors affecting the remote work. Such factors were sales, sales management, digitalization, remote management, remote work, challenges of remote work, and opportunities of remote work. The empirical section of the work was conducted through interviews targeting a carefully selected target group.
Once the target group had answered the questionnaire, the results of the questionnaire were analyzed. The previous questionnaire on the remote work conducted in the client organization was also utilized in the work. To support the analysis of the results of the questionnaire, the sales and efficiency statistics for a period of three months before and after the commencement of the remote work were taken into account.
The objective of the graduate work was to obtain more information and understanding on the impacts of the remote work on sales and efficiency in the virtual sales. As a result of the graduate work, important information was obtained on the impacts of the remote work on sales and efficiency. Through this work, the client organization obtains material information on the impacts of the remote work on sales and efficiency, as well as on areas of the remote work for future development purposes.
Opinnäytetyöhön kerättiin aineistoa etätyöhön vaikuttavista tekijöistä. Näitä tekijöitä olivat myynti, myynnin johtaminen, digitalisaatio, etäjohtaminen, etätyö, etätyön haasteet ja etätyön mahdollisuudet. Empiirinen osuus suoritettiin kyselytutkimuksella tarkkaan valitulle kohderyhmälle.
Kohderyhmän vastattua kyselyyn, analysoitiin kyselyn tulokset. Työssä on hyödynnetty myös toimeksiantajaorganisaatiossa aiemmin teetettyä kyselyä etätyöstä. Kyselytuloksien tueksi analyysiin otettiin mukaan myynti- ja tehokkuuslukuja kolmen kuukauden ajanjaksoilta ennen ja jälkeen etätyön aloittamisen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada lisää tietoa ja ymmärrystä etätyön vaikutuksista myyntiin ja tehokkuuteen virtuaalimyynnissä. Opinnäytetyön lopputuloksena saatiin tärkeää tietoa etätyön vaikutuksista myyntiin ja tehokkuuteen. Tämän työn kautta toimeksiantajayritys saa oleellista tietoa etätyön vaikutuksesta myyntiin ja tehokkuuteen sekä etätyön kehittämisen kohteita tulevaisuutta ajatellen.
For the graduate work, material was compiled on the factors affecting the remote work. Such factors were sales, sales management, digitalization, remote management, remote work, challenges of remote work, and opportunities of remote work. The empirical section of the work was conducted through interviews targeting a carefully selected target group.
Once the target group had answered the questionnaire, the results of the questionnaire were analyzed. The previous questionnaire on the remote work conducted in the client organization was also utilized in the work. To support the analysis of the results of the questionnaire, the sales and efficiency statistics for a period of three months before and after the commencement of the remote work were taken into account.
The objective of the graduate work was to obtain more information and understanding on the impacts of the remote work on sales and efficiency in the virtual sales. As a result of the graduate work, important information was obtained on the impacts of the remote work on sales and efficiency. Through this work, the client organization obtains material information on the impacts of the remote work on sales and efficiency, as well as on areas of the remote work for future development purposes.