Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Massaturismin vaikutus suomalaisiin matkailijoihin Kanarialla

Räsänen, Marjukka (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (620.2Kt)
Lataukset: 


Räsänen, Marjukka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111220999
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää massaturismin vaikutuksia suomalaisiin perhematkustajiin Kanarian saarilla. Tutkimuskysymykset olivat seuraavat: Vaikuttaako turismin kasvu Kanarialla matkailijoiden matkaan, ja kokevatko matkailijat Kanarialla massaturismin vaikuttavan saadun palvelun laatuun? Tutkimuksessa selvitettiin myös, millä Kanarian Saarilla vastaajat ovat lomailleet.

Tutkimus toteutettiin verkkokyselyllä, joka jaettiin Facebook-ryhmässä. Tutkimuksen kohderyhmä oli suomalaiset perhematkustajat. Vastauksia kyselyyn tuli 204, datan suuri määrä tekee tutkimuksesta luotettavan.

Tutkimuksessa selvisi, että suurintaa osaa vastaajista eivät häiritse toiset turistit vastaajien lomallaan Kanarian saarilla. Gran Canaria ja Teneriffa olivat suosituimpia lomakohteita, joten tutkimuksen tulokset voidaan kohdentaa näihin kahteen saareen. Vastaajat eivät myöskään kokeneet paikallisen palvelun laadun heikentyneen massaturismin myötä.

Tutkimuksen mukaan massaturismi ei vaikuta suomalaisten perheiden matkaan, eikä palvelun laatuun. Yli 90 % vastaajista ei kokenut muita matkailijoita haitaksi matkallaan Kanarian saarilla. Loput 10 % kertoi välttelevänsä muita turisteja, sillä heitä on kohteessa liikaa. Prosenttijakauma oli lähes sama kysyttäessä palvelun laatua. Yli 90 % ei koe palvelun laadun heikentyneen massaturismin myötä. Loput 10 % vastaajista tunsi palvelun heikentyneen, asiakaspalvelijoiden kyllästyneen ja palvelun hidastuneen kiireen myötä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste