Asiakastyytyväisyys Citymarket Kokkolassa : Citymarket Kokkola - kysely asiakaskokemuksista
Liukkonen, Miika (2019)
Liukkonen, Miika
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111521304
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111521304
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää asiakastyytyväisyyttä Citymarket Kokkolassa. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin laajasti asiakastyytyväisyyttä. Näkökulmia olivat asiakastyytyväisyys, markkinointi ja sosiaalinen media. Opinnäytetyön avulla selvitettiin, mitkä asiat vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen ja millä tavoin tyytyväisyyteen halutaan vaikuttaa. Tekstissä asiasta käsiteltiin yrityksen ja asiakkaan välisestä vaikutuksesta. Lähdemateriaaleina toimivat kirja-aineisto,
e-aineisto sekä nettiartikkelit.
Tutkimusosa toteutettiin kvantitatiivisessa muodossa, kyselyn toteutuspaikkana toimi Citymarket Kokkola. Kysely järjestettiin viiden päivän aikana. Kyselylomakkeen avulla asiakas sai mahdollisuuden antaa oman mielipiteensä myymälän toiminnasta ja vastata myymälään koskeviin kysymyksiin. Tämä antoi mahdollisuuden yrityksen ja asiakkaan väliseen viestintään sekä yritykselle luoda strategisia toimintasuunnitelmia asiakastyytyväisemmäksi.
Tutkimustulokset esitettiin erilaisten kuvioiden avulla. Tuloksien perusteella voitiin tulkita asiakkaiden olevan suurimmaksi osaksi tyytyväisiä Citymarketin toimintaan.
e-aineisto sekä nettiartikkelit.
Tutkimusosa toteutettiin kvantitatiivisessa muodossa, kyselyn toteutuspaikkana toimi Citymarket Kokkola. Kysely järjestettiin viiden päivän aikana. Kyselylomakkeen avulla asiakas sai mahdollisuuden antaa oman mielipiteensä myymälän toiminnasta ja vastata myymälään koskeviin kysymyksiin. Tämä antoi mahdollisuuden yrityksen ja asiakkaan väliseen viestintään sekä yritykselle luoda strategisia toimintasuunnitelmia asiakastyytyväisemmäksi.
Tutkimustulokset esitettiin erilaisten kuvioiden avulla. Tuloksien perusteella voitiin tulkita asiakkaiden olevan suurimmaksi osaksi tyytyväisiä Citymarketin toimintaan.