Mediavaikuttajien käytön suunnitelma Investhink Oy:n somemarkkinoinnin tehostamiseksi
Peräinen, Jenni (2019)
Peräinen, Jenni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111721364
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111721364
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli rakentaa mediavaikuttajien käytön suunnitelma toimeksiantajayritykselle Investhink Oy markkinoinnin tueksi. Työn tavoite oli toimeksiantajayrityksen sosiaalisen median markkinoinnin tehostaminen. Työ syntyi työn tekijän henkilökohtaisesta kiinnostuksesta sosiaalisen median markkinointia kohtaan, sekä toimeksiantajayrityksen tarpeesta aloittaa vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen markkinoinnissaan.
Toimeksiantajayrityksen toiveena oli erityisesti palveluidensa markkinoinnin parantaminen sosiaalisen median kautta. Toimeksiantajayritys ei ollut hyödyntänyt sosiaalista mediaa markkinoinnissaan verkkovalmennuksien osalta ennen tämän työn valmistumista.
Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus koostuu neljästä yrittäjähaastattelusta sekä niiden analyysista. Kaikki haastatteluihin osallistuneet yritykset olivat hyödyntäneet vaikuttajamarkkinointia omassa markkinoinnissaan. Tutkimuksen haastattelut toteutettiin syksyllä 2019. Haastattelut nauhoitettiin ja litteroitiin. Työn konkreettinen tuotos on mediavaikuttajien käytön suunnitelma toimeksiantajayrityksen markkinoinnin tueksi.
Toimeksiantajayrityksen toiveena oli erityisesti palveluidensa markkinoinnin parantaminen sosiaalisen median kautta. Toimeksiantajayritys ei ollut hyödyntänyt sosiaalista mediaa markkinoinnissaan verkkovalmennuksien osalta ennen tämän työn valmistumista.
Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus koostuu neljästä yrittäjähaastattelusta sekä niiden analyysista. Kaikki haastatteluihin osallistuneet yritykset olivat hyödyntäneet vaikuttajamarkkinointia omassa markkinoinnissaan. Tutkimuksen haastattelut toteutettiin syksyllä 2019. Haastattelut nauhoitettiin ja litteroitiin. Työn konkreettinen tuotos on mediavaikuttajien käytön suunnitelma toimeksiantajayrityksen markkinoinnin tueksi.