Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma: Case eino.io
Autio, Marissa (2019)
Autio, Marissa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111921539
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111921539
Tiivistelmä
Tämä toiminnallisen opinnäytetyön produktina syntyi markkinointiviestintäsuunnitelma uudelle ohjelmistopalvelulle nimeltään eino.io. Opinnäytetyö rajattiin toimeksiantajan kanssa digitaaliseen markkinointiviestintään. Opinnäytetyön toimeksiantaja on suomalainen ohjelmistoyritys Project-TOP Solutions Oy. Toimeksianto oli luoda digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma uudelle kansainvälisille markkinoille suunnatulle eino.io-palvelulle lanseerauksen jälkeiselle ajalle. Eino.io on kehitysprojektin testaukseen luotu ohjelmisto ja palvelu.
Opinnäytetyö sisältää tietoperustan sekä empiirisen osan. Tietoperustaosuudessa tehdään taustatyötä markkinointiviestinnästä, sen digitaalisesta puolesta sekä markkinointiviestinnän suunnittelusta. Tässä pääluvussa on esitelty markkinointiviestinnän suunnittelun prosessi kokonaisuudessaan. Opinnäytetyön empiirinen osa sisältää digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelman eino.io-palvelulle. Suunnitelma on luotu tietoperustaosuudessa koostettua suunnitteluprosessia seuraten.
Opinnäytetyön lopputuloksena on valmis, kattava sekä helposti toteutettava digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma. Suunnitelma kattaa nykytilanteen ja kilpailijoiden analyysia, budjetin ja kohderyhmän määrittelyä sekä päätöksen sanomasta ja käytetyistä markkinointiviestinnän keinoista. Markkinointiviestintäsuunnitelmassa on myös määritelty tavoitteita ja budjettia sekä pohdittu tehtävien koordinointia yrityksessä.
Opinnäytetyön viimeisessä luvussa on pohdittu markkinointiviestintäsuunnitelman onnistumista, sen kehittymistä tulevaisuudessa sekä omaa oppimista ja taitojen hyödyntämistä tulevaisuudessa. Onnistumista peilataan johdannossa asetettuihin tavoitteisiin.
Opinnäytetyö sisältää tietoperustan sekä empiirisen osan. Tietoperustaosuudessa tehdään taustatyötä markkinointiviestinnästä, sen digitaalisesta puolesta sekä markkinointiviestinnän suunnittelusta. Tässä pääluvussa on esitelty markkinointiviestinnän suunnittelun prosessi kokonaisuudessaan. Opinnäytetyön empiirinen osa sisältää digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelman eino.io-palvelulle. Suunnitelma on luotu tietoperustaosuudessa koostettua suunnitteluprosessia seuraten.
Opinnäytetyön lopputuloksena on valmis, kattava sekä helposti toteutettava digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma. Suunnitelma kattaa nykytilanteen ja kilpailijoiden analyysia, budjetin ja kohderyhmän määrittelyä sekä päätöksen sanomasta ja käytetyistä markkinointiviestinnän keinoista. Markkinointiviestintäsuunnitelmassa on myös määritelty tavoitteita ja budjettia sekä pohdittu tehtävien koordinointia yrityksessä.
Opinnäytetyön viimeisessä luvussa on pohdittu markkinointiviestintäsuunnitelman onnistumista, sen kehittymistä tulevaisuudessa sekä omaa oppimista ja taitojen hyödyntämistä tulevaisuudessa. Onnistumista peilataan johdannossa asetettuihin tavoitteisiin.