Kuluttajakyselyn toteuttaminen pienyrityksen markkinoinnin kehittämiseksi : case: CryoStudio
Olli, Jasmin (2019)
Olli, Jasmin
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111921615
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111921615
Tiivistelmä
Työn toimeksiantajana toimi Toiminimi Olli Lauren, joka toimii hyvinvointipalveluiden tarjoajana. Opinnäytteen tavoitteena oli toteuttaa kuluttajakysely, jonka tulosten avulla voidaan kehittää toimeksiantajan markkinointia. Toimeksiantaja ei ole aiemmin toteuttanut markkinointia suunnitelmallisesti.
Opinnäyte koostuu kuluttajakyselyn toteuttamisesta, jossa kartoitettiin kuluttajien mielipiteitä hyvinvointipalveluihin, toimeksiantajan tarjoamaan huippukylmähoitoon, markkinointiin sosiaalisessa mediassa, sekä palvelukokemukseen. Työn teoriaosuus koostui markkinoinnin määritelmästä, markkinoinnin tehtävistä, markkinoinnin kilpailukeinoista sekä markkinoinnin suunnittelusta. Lisäksi teoriaosuudessa esiteltiin hyvinvointialaa, hyvinvointipalveluita, sekä palveluprosessia.
Työn tuloksena saatiin selvitettyä toimeksiantajalle tärkeimmät kohderyhmät, markkinoinnin tehokkaimmat kanavat, uusi palvelupaketti, sekä ajatus asiakaspalautejärjestelmästä.
Tulosten avulla toimeksiantaja voi lähteä toteuttamaan markkinointia suunnitelmallisesti tutkimukseen perustuen. The client Company who order this work was Olli Lauren, who offers wellness services. The aim of the work was to execute a consumer inquiry, which results can be used to develop the company´s marketing. The Company has not nevet before implemented a planned marketing.
The work consists of implementing a consumer inquiry, which charted consumers opinions of wellness services, company´s cryotherapy, marketing in social media and service experience. The theoretical part of the work consisted definition of marketing, tasks of marketing, marketing competitive means and the planned marketing. In addition, the theory section introduced wellness area, wellness services and service process.
The result of the work were resolved by the most important target groups, the most efficient channels for marketing, new service package and the idea of a consumer feedback system.
The results allow the Company to conducts marketing systematically based on research.
Opinnäyte koostuu kuluttajakyselyn toteuttamisesta, jossa kartoitettiin kuluttajien mielipiteitä hyvinvointipalveluihin, toimeksiantajan tarjoamaan huippukylmähoitoon, markkinointiin sosiaalisessa mediassa, sekä palvelukokemukseen. Työn teoriaosuus koostui markkinoinnin määritelmästä, markkinoinnin tehtävistä, markkinoinnin kilpailukeinoista sekä markkinoinnin suunnittelusta. Lisäksi teoriaosuudessa esiteltiin hyvinvointialaa, hyvinvointipalveluita, sekä palveluprosessia.
Työn tuloksena saatiin selvitettyä toimeksiantajalle tärkeimmät kohderyhmät, markkinoinnin tehokkaimmat kanavat, uusi palvelupaketti, sekä ajatus asiakaspalautejärjestelmästä.
Tulosten avulla toimeksiantaja voi lähteä toteuttamaan markkinointia suunnitelmallisesti tutkimukseen perustuen.
The work consists of implementing a consumer inquiry, which charted consumers opinions of wellness services, company´s cryotherapy, marketing in social media and service experience. The theoretical part of the work consisted definition of marketing, tasks of marketing, marketing competitive means and the planned marketing. In addition, the theory section introduced wellness area, wellness services and service process.
The result of the work were resolved by the most important target groups, the most efficient channels for marketing, new service package and the idea of a consumer feedback system.
The results allow the Company to conducts marketing systematically based on research.
