Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändiviestinnän strategia Instagramiin

Tuominen, Marika (2019)

Avaa tiedosto
Tuominen_Marika.pdf (12.70Mt)
Lataukset: 


Tuominen, Marika
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112021657
Tiivistelmä
Sosiaalinen media kasvattaa jatkuvasti merkitystään brändin viestin välittämi-sessä. Brändin näkyvyydellä ja toiminnalla sosiaalisessa mediassa voidaan vaikuttaa kuluttajien kiinnostuksen heräämiseen. Sosiaalisen median kanava Insta-gramin käyttäjät hakevat sovelluksesta inspiraatiota eri tuotteista ja brän-deistä, joten Instagram on tehokas kanava brändin rakentamiseen tähtäävässä markkinoinnissa. Instagram tarjoaa laajan alustan myös henkilöbrändäykselle ja vaikuttajamarkkinoinnille, joita voidaan hyödyntää brändiviestinnässä tulok-sekkaasti, koska kuluttajat luottavat enemmän vertaistensa suosituksiin ja mie-lipiteisiin kuin brändien viesteihin.

Opinnäytetyön lähtökohtana oli tarve luoda brändiviestinnän strategia opin-näytetyön kirjoittajan perustamalle tanssivaatteita ja -varusteita tarjoavalle Twerk Empire -verkkokaupalle. Opinnäytetyön tavoitteena oli Twerk Empiren brändin kirkastaminen ja brändiviestinnän kehittäminen. Opinnäytetyön tarkoi-tuksena oli luoda Twerk Empirelle brändiviestinnän strategia, joka painottuu brändiviestintään sosiaalisen median kanava Instagramissa.

Tässä opinnäytetyössä syvennytään yrityksen brändiviestintään Instagramissa brändistrategian, sosiaalisen median markkinoinnin, henkilöbrändäyksen ja vaikuttajamarkkinoinnin näkökulmista. Strategian rakentamiseksi toteutettiin myös kvantitatiivinen kyselytutkimus Instagramissa Twerk Empiren kohderyh-män toiveiden ja mieltymysten sekä yrityksen brändimielikuvan nykytilanteen selvittämiseksi. Lopputulokseksi saatiin teoriaan ja tutkimustietoon pohjautuva brändiviestinnän strategia Instagramiin. Yrityksen oman Instagram-kanavan lisäksi strategiassa hyödynnetään henkilöbrändäystä ja vaikuttajamarkkinoin-tia.

Opinnäytetyön johtopäätöksenä voidaan todeta Instagramin olevan tehokas kanava brändin tunnettuuden kasvattamiseen ja brändimielikuvien vahvista-miseen brändin kohderyhmän keskuudessa, mikäli kanavassa vuorovaikute-taan aktiivisesti muiden käyttäjien kanssa sekä julkaistaan säännöllisesti seu-raajille arvoa tuottavaa sisältöä Instagramin monipuolisia ominaisuuksia ja vi-deosisältöä hyödyntäen. Henkilöbrändäyksellä ja vaikuttajamarkkinoinnilla voidaan tehostaa brändiviestintää Instagramissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste