Seurantatyökalujen tehokkuus myynnin edistämisessä
Sandberg, Kassu (2019)
Sandberg, Kassu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112021724
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112021724
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on tutkia, miten erilaisten seurantatyökalujen käyttö vaikuttaa kohdennettaessa myyntiä tietyille asiakassegmenteille ja mitkä seurantatyökalut ovat myynnin edistämisessä tehokkaimpia.
Tutkimuksen aikana tutustuttiin ja käytettiin lukuisia markkinoinnin ja analytiikan työkaluja. Työkalujen avulla on mahdollista löytää kannattavia kampanjoita ja ohjata markkinointibudjettia pois tappiota tuottavista tuotteista, hakusanoista ja sivustoista, edistäen myynnin tehokkuutta. Tämän datan ymmärtäminen on keskeistä digitaalisessa markkinoinnissa.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitkä käytetyistä työkaluista toimivat parhaiten toimeksiantajan ja sen asiakasyritysten eduksi. Tätä tutkittiin pääosin kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä käyttäen. Tutkimuksen aikana seurantatyökaluista selvisi useita sekä hyödyllisiä että haitallisia ominaisuuksia.
Tutkimuksen aikana tutustuttiin ja käytettiin lukuisia markkinoinnin ja analytiikan työkaluja. Työkalujen avulla on mahdollista löytää kannattavia kampanjoita ja ohjata markkinointibudjettia pois tappiota tuottavista tuotteista, hakusanoista ja sivustoista, edistäen myynnin tehokkuutta. Tämän datan ymmärtäminen on keskeistä digitaalisessa markkinoinnissa.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitkä käytetyistä työkaluista toimivat parhaiten toimeksiantajan ja sen asiakasyritysten eduksi. Tätä tutkittiin pääosin kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä käyttäen. Tutkimuksen aikana seurantatyökaluista selvisi useita sekä hyödyllisiä että haitallisia ominaisuuksia.