Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vihreän valinnan merkitys asiakkaiden ostopäätöksessä: Graanin Alko Mikkeli

Parkkonen, Sami (2019)

 
Avaa tiedosto
Sami_Parkkonen_pdf.pdf (713.1Kt)
Lataukset: 


Parkkonen, Sami
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112021721
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli selvittää, mikä on Vihreän valinnan merkitys asiakkai-den ostopäätöksessä Mikkelin Graanin Alkossa. Vihreä valinta- kokonaisuus tarkoittaa Alkon valikoimissa olevaa kuutta ympäristövastuulliseen tuotantotapaan perustuvaa tuo-tetta. Tutkimuksessa pohditaan, kuinka tärkeänä asiakkaat pitävät Vihreän valinnan tuot-teita osana ostopäätöstä, kuinka tunnettu ilmiö on ja pitävätkö he Vihreää valintaa ja vas-tuullisuutta tarpeeksi tärkeänä asiana, jotta pelkästään sen perusteella tekevät ostopää-töksen. Tutkimuksessani halusin myös lisätä tietoisuutta Vihreän valinnan ilmiöstä ja saada asiakkaat miettimään heidän omaa ympäristöystävällistä ostokäyttäytymistapaansa.

Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee kestävää kehitystä, vastuullisuutta sekä tarkastelee Alkon kuutta Vihreän valinnan tuotetta. Työssä tarkastelen myös kuluttajan ostopäätök-seen vaikuttavia tekijöitä ja tutkin vastuullista kuluttajakäyttäytymistä.

Opinnäytetyön tutkimusosio perustuu Mikkelin Graanin Alkossa tehtyyn asiakaskyselyyn. Tutkimus suoritettiin määrällisellä eli kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä ja siihen ke-rättiin aineisto haastattelemalla asiakkaita Graanin myymälässä. Tutkimustulokset analy-soitiin ja tarkasteltiin vastausten hajontaa. Kokonaisuudessaan tutkimuksen tulokset olivat positiivisia. Tutkimustuloksista käy ilmi, että hinta ja helppous eivät ole suurin syy ostami-seen, vaan kohdeorganisaation asiakkaat pitävät Vihreän valinnan viinejä tärkeänä osa-na heidän ostopäätöstään ja kiinnittävät entistä enemmän huomiota ympäristöystävällisiin tuotteisiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste