Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajamarkkinoinnin vaikutus asiakaskäyttäytymiseen

Torniainen, Henna (2019)

 
Avaa tiedosto
Vaikuttajamarkkinoinnin vaikutus asiakaskäyttäytymiseen.pdf (703.9Kt)
Lataukset: 


Torniainen, Henna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112121853
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää sosiaalisessa mediassa toteutuvan vaikuttajamarkkinoinnin vaikutusta asiakaskäyttäytymiseen. Työn aihe valittiin tekijän oman kiinnostuksen ja aiheen ajankohtaisuuden vuoksi.

Opinnäytetyö toteutetaan kvantitatiivisen tutkimusmenetelmän eli määrällisen tutkimuksen mukaan. Tutkimuksen aineiston keruuta varten laadittiin kyselylomake, jonka kysymykset pohjautuvat teoriaan. Kyselylomakkeen kysymykset koskevat sosiaalista mediaa ja vaikuttajamarkkinoinnin näkyvyyttä siellä, sekä vaikuttajamarkkinoinnin vaikuttavuutta kuluttajien mielipiteisiin ja ostopäätöksiin.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään vaikuttajamarkkinointia ja sen toteutumista sosiaalisessa mediassa. Teoriassa käsitellään myös kuluttajien asiakaskäyttäytymistä ja ostopäätöksiä.

Empiirisessä osuudessa esitetään tutkimusmenetelmä, tutkimusaineiston keruu, toteutus ja -työtavat sekä tutkimuksen analysointitavat. Tutkimuksessa käytettiin aineiston keruussa kyselylomaketta, joka laadittiin ja toteutettiin selainpohjaisella Webropol-työkalulla. Kyselylomake testattiin ennen sen julkaisemista, jonka jälkeen se jaettiin sosiaalisen median kanavissa. Kyselylomaketutkimus toteutettiin lokakuussa 2019.

Empiirisessä osuudessa esitetään myös tutkimustulokset. Kyselylomaketutkimukseen saatiin vastauksia yhteensä 342. Tutkimustulokset esitetään graafisina kuvioina kategorioittain.

Lopuksi työssä esitetään johtopäätökset ja kehittämisehdotukset pohjautuen tutkimustuloksiin ja tukeutuen teoriaan. Tutkimustuloksista käy ilmi, että vaikuttajamarkkinointia nähdään ja koetaan sosiaalisessa mediassa todella paljon. Vaikuttajamarkkinoinnilla voidaan todeta olevan todellista vaikutusta asiakaskäyttäytymisiin ja ostopäätösten tekemisiin, sekä mielipiteisiin ja asenteisiin yleisesti.

Viimeisenä työssä arvioidaan koko opinnäytetyöprosessi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste