Hiki, ähky ja loikka - Osallistujien pedagogisia mietteitä ja ideoita hankkeen varrelta
Rontu, Heidi; Juurakko-Paavola, Taina; Aalto-Friman, Sini; Åhman-Nylund, Maria; Björkberg-Suominen, Minna; Elg, Aija; Erkkilä, Hertta; Hakala, Ella; Halsas, Marjaana; Haukijärvi, Tarja; Hokkanen, Tapio; Holmbäck, Mia; Huhtala, Elvi; Husu, Hanna; Jäppinen, Tuula; Kamaja, Heli; Kavander, Pirjo; Kettunen, Sinikka; Kirkkomäki, Annika; Kivivuori, Jaana; Korhonen, Katja; Kuparinen, Kristiina; Kurhinen, Antti Petteri; Laitala, Henni; Lindeberg, Tytti; Lehto, Teija; Manner-Kivipuro, Johanna; Männistö, Marjut; Möttönen, Tapani; Mustonen, Anu; Myllymäki, Päivi; Niemi, Katri; Nyström, Tony; Oinonen, Jaana; Oksanen, Marja; Palosaari, Tarja; Piirainen, Jepa; Pollari, Emmi; Pollari, Pirkko; Rämö, Sanna; Sallila, Joni; Salmi, Maija; Sevon, Sofia; Tani, Hanna; Tast, Kaija; Tolonen-Kytölä, Tuija; Tunkkari, Anna; Tuunanen, Maria; Udd, Taija; Uusikulku, Riina; Uusitalo, Laura; Valo-Vuorela, Marjaana; Vänskä, Hanna; Votkin, Taija; Wallenius, Liisa; Ylkänen, Tomi (2019)
Rontu, Heidi
Juurakko-Paavola, Taina
Aalto-Friman, Sini
Åhman-Nylund, Maria
Björkberg-Suominen, Minna
Elg, Aija
Erkkilä, Hertta
Hakala, Ella
Halsas, Marjaana
Haukijärvi, Tarja
Hokkanen, Tapio
Holmbäck, Mia
Huhtala, Elvi
Husu, Hanna
Jäppinen, Tuula
Kamaja, Heli
Kavander, Pirjo
Kettunen, Sinikka
Kirkkomäki, Annika
Kivivuori, Jaana
Korhonen, Katja
Kuparinen, Kristiina
Kurhinen, Antti Petteri
Laitala, Henni
Lindeberg, Tytti
Lehto, Teija
Manner-Kivipuro, Johanna
Männistö, Marjut
Möttönen, Tapani
Mustonen, Anu
Myllymäki, Päivi
Niemi, Katri
Nyström, Tony
Oinonen, Jaana
Oksanen, Marja
Palosaari, Tarja
Piirainen, Jepa
Pollari, Emmi
Pollari, Pirkko
Rämö, Sanna
Sallila, Joni
Salmi, Maija
Sevon, Sofia
Tani, Hanna
Tast, Kaija
Tolonen-Kytölä, Tuija
Tunkkari, Anna
Tuunanen, Maria
Udd, Taija
Uusikulku, Riina
Uusitalo, Laura
Valo-Vuorela, Marjaana
Vänskä, Hanna
Votkin, Taija
Wallenius, Liisa
Ylkänen, Tomi
Aalto-yliopisto
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019112544171
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019112544171
Tiivistelmä
DIGIJOUJOU-hankkeessa työskennelleet opettajat ovat hankkeen toimintavuosien 2017-2019 aikana pohtineet opetuksen ja oppimisen digitaalisuutta ja joustavuutta eri näkökulmista: mitä digitaalisuus ja joustavuus suomen ja ruotsin opiskelussa tarkoittaa, miten soveltaa, lisätä ja kehittää digitaalisuutta ja joustavuutta omassa opetuksessa ja opiskelijoiden oppimisessa. Hankelaisten blogikirjoituksissa näemme askeleita opettajien omasta ja yhdessä muiden kanssa oppimisesta hankkeen edetessä; epävarmuus muuttuu varmuudeksi, ajoittainen digiähky oman asiantuntijuuden kasvuksi ja joustavuus osaksi opettajan arkipedagogiikkaa. Antoisia ja inspiroivia lukuhetkiä!