Markkinointisuunnitelma : Case Pirkan Tilitoimisto Oy
Alajoki, Teemu (2019)
Alajoki, Teemu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112722889
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112722889
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tehtiin markkinointisuunnitelma Pirkan Tilitoi-misto Oy:lle. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää case-yrityksen markkinointia ja sitä kautta lisätä yrityksen liikevaihtoa kautta.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ, joka koostuu teoria osuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoria osuudessa käydään läpi, miten pal-velut ovat kehittyneet vuosien aikana ja miten se on vaikuttanut tili-toimistoalaan. Tämän jälkeen teoriassa kerrotaan millaista yritysmark-kinointi, eli business-to-business on. Tämän jälkeen kerrotaan teoriaa markkinointisuunnitelmasta ja mitä siihen pitäisi kuulua. Lopuksi pu-hutaan asiakashankinnasta. Asiakashankinnassa puhutaan siitä, miten case-yritys markkinoi nykyään itseään ja mitä muita keinoja yritys tulee käyttämään tulevaisuudessa.
Teoria osuuden jälkeen tulee toiminnallinen osuus, eli markkinointi-suunnitelma Pirkan Tilitoimisto Oy:lle. Markkinointisuunnitelman alus-sa käydään läpi sen tavoite ja miten edistystä seurataan ja millä kei-noilla. Tavoitteen jälkeen markkinointisuunnitelmassa kerrotaan yrityk-sen kohderyhmä ja miten heidät voisi tavoittaa parhaiten. Kohderyh-män ja markkinointikanavien jälkeen seuraa SWOT-analyysi. Lopuksi markkinointisuunnitelmassa käydään läpi eri kilpailijoita ja analysoi-daan heitä.
Työn tuotoksena syntyi markkinointisuunnitelma Pirkan Tilitoimisto Oy:lle. Markkinointisuunnitelman viitekehyksenä käytettiin teoria osuudessa käsiteltyjä asioita. Markkinointisuunnitelma otetaan yrityk-sessä käyttöön vuoden 2019 lopussa.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ, joka koostuu teoria osuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoria osuudessa käydään läpi, miten pal-velut ovat kehittyneet vuosien aikana ja miten se on vaikuttanut tili-toimistoalaan. Tämän jälkeen teoriassa kerrotaan millaista yritysmark-kinointi, eli business-to-business on. Tämän jälkeen kerrotaan teoriaa markkinointisuunnitelmasta ja mitä siihen pitäisi kuulua. Lopuksi pu-hutaan asiakashankinnasta. Asiakashankinnassa puhutaan siitä, miten case-yritys markkinoi nykyään itseään ja mitä muita keinoja yritys tulee käyttämään tulevaisuudessa.
Teoria osuuden jälkeen tulee toiminnallinen osuus, eli markkinointi-suunnitelma Pirkan Tilitoimisto Oy:lle. Markkinointisuunnitelman alus-sa käydään läpi sen tavoite ja miten edistystä seurataan ja millä kei-noilla. Tavoitteen jälkeen markkinointisuunnitelmassa kerrotaan yrityk-sen kohderyhmä ja miten heidät voisi tavoittaa parhaiten. Kohderyh-män ja markkinointikanavien jälkeen seuraa SWOT-analyysi. Lopuksi markkinointisuunnitelmassa käydään läpi eri kilpailijoita ja analysoi-daan heitä.
Työn tuotoksena syntyi markkinointisuunnitelma Pirkan Tilitoimisto Oy:lle. Markkinointisuunnitelman viitekehyksenä käytettiin teoria osuudessa käsiteltyjä asioita. Markkinointisuunnitelma otetaan yrityk-sessä käyttöön vuoden 2019 lopussa.