Pienyrityksen markkinointi sosiaalisessa mediassa
Karjalainen, Reetta (2019)
Lataukset:
Karjalainen, Reetta
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112722920
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112722920
Tiivistelmä
Portfolio-opinnäytetyössä tärkeää on tarkastella kokonaisuutta kriittisesti ja omaa oppimista arvioiden. Omaa ammatillista kehitystä tarkastellaan produktien tekemisen kautta.
Tämän portfolio-opinnäytetyön tarkoituksena on antaa selkeät ohjeet uudelle pienyritykselle Northern Guiding Service LAURI:lle, kuinka käyttää sosiaalista mediaa hyödyksi markkinoinnissa. Onnistunut sosiaalisen median markkinointi tuo yritykselle näkyvyyttä sekä lisää yrityksen myyntiä. Portfolion eri osat ovat ohje hakukoneoptimointiin, markkinoinnin vuosikello, Instagramin yritystili, Instagramin käyttöohje, yrityksen kotisivut ja blogi.
Northern Guiding Service LAURI on uusi, norjalais-suomalainen yhden miehen yritys, joka tarjoaa opaspalveluja Norjan, Ruotsin ja Suomen pohjoisissa osissa. Yrityksellä ei ole aikaisempaa kokemusta markkinoinnista sosiaalisessa mediassa. Myös suurin osa sosiaalisen median alustoista on yritykselle tuntemattomia.
Portfolio-opinnäytetyössä käytetään vetoketjumallia, jossa produktin esittelyä ja tekoprosessin kuvausta edeltää teoriaosuus. Johdannon ja toimeksiantajan esittelyn jälkeen opinnäytetyö etenee seuraavassa järjestyksessä: pääluku digitaalinen markkinointi, alaluvut hakukoneoptimointi ja markkinoinnin vuosikello, pääluku sosiaalinen media, alaluvut Instagram, kotisivut ja blogi, pohdinta ja liitteet. Portfolion eri osat ovat koottu liitteiksi loppuun.
Opinnäytetyön avulla Northern Guiding Service LAURI:lla on työkalut tehokkaaseen sosiaalisen median markkinointiin. Yrityksellä on ymmärrys siitä, miten ja miksi portfolion eri osat ovat tehty, ja kuinka niitä tulee käyttää jatkossa. Yritys pystyy itsenäisesti käyttämään luotuja produkteja näkyvyyden kasvattamiseen sekä myynnin lisäämiseen.
Tämän portfolio-opinnäytetyön tarkoituksena on antaa selkeät ohjeet uudelle pienyritykselle Northern Guiding Service LAURI:lle, kuinka käyttää sosiaalista mediaa hyödyksi markkinoinnissa. Onnistunut sosiaalisen median markkinointi tuo yritykselle näkyvyyttä sekä lisää yrityksen myyntiä. Portfolion eri osat ovat ohje hakukoneoptimointiin, markkinoinnin vuosikello, Instagramin yritystili, Instagramin käyttöohje, yrityksen kotisivut ja blogi.
Northern Guiding Service LAURI on uusi, norjalais-suomalainen yhden miehen yritys, joka tarjoaa opaspalveluja Norjan, Ruotsin ja Suomen pohjoisissa osissa. Yrityksellä ei ole aikaisempaa kokemusta markkinoinnista sosiaalisessa mediassa. Myös suurin osa sosiaalisen median alustoista on yritykselle tuntemattomia.
Portfolio-opinnäytetyössä käytetään vetoketjumallia, jossa produktin esittelyä ja tekoprosessin kuvausta edeltää teoriaosuus. Johdannon ja toimeksiantajan esittelyn jälkeen opinnäytetyö etenee seuraavassa järjestyksessä: pääluku digitaalinen markkinointi, alaluvut hakukoneoptimointi ja markkinoinnin vuosikello, pääluku sosiaalinen media, alaluvut Instagram, kotisivut ja blogi, pohdinta ja liitteet. Portfolion eri osat ovat koottu liitteiksi loppuun.
Opinnäytetyön avulla Northern Guiding Service LAURI:lla on työkalut tehokkaaseen sosiaalisen median markkinointiin. Yrityksellä on ymmärrys siitä, miten ja miksi portfolion eri osat ovat tehty, ja kuinka niitä tulee käyttää jatkossa. Yritys pystyy itsenäisesti käyttämään luotuja produkteja näkyvyyden kasvattamiseen sekä myynnin lisäämiseen.