Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Combining e-mail marketing with telemarketing in B2B direct marketing : case study: EcoTelematics and NaviFleet

Ignatov, Sille (2011)

Avaa tiedosto
Sille.Ignatov.Thesis.pdf.pdf (580.3Kt)
Lataukset: 


Ignatov, Sille
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103173319
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää haittoja ja hyötyjä kun sähköpostimarkkinointia ja puhelinmarkkinointia yhdistetään yritystenvälisessä suoramarkkinoinnissa. Tämä aihe on ajankohtainen, koska yhä useammat yritykset haluavat käyttää kyseistä yhdistelmää tehokkaasti, mutta taitoja siihen omasta takaa ei löydy. Yksi esimerkki on EcoTelematics Group, yritys jolle tämä opinnäytetyö on kirjoitettu. Koko tuotos on kuitenkin kirjoitettu yleisellä tasolla, joten myös muut yritykset, jotka kokevat kyseisen yhdistelmän haastavaksi, voivat löytää tästä apua ja vinkkejä.

Tutkimus käynnistyi tutustumisella jo olemassa oleviin sähköpostimarkkinoinnin ja puhelinmarkkinoinnin teorioihin ja termistöihin. Oli tärkeää, että käsitteet ymmärretään ensin erikseen, jotta voitaisiin laatia tarkka tutkimuspohja. Lisäksi havaittiin, ettei moniakaan tutkimuksia ole tehty kyseisestä yhdistelmästä ennen tämän opinnäytetyön aloittamista. Tämän seurauksena voidaan todeta, että kyseinen teos tulee tarjoamaan uutta tietoa suoramarkkinointikeinojen yhdistämisestä.

Tutkimus tehtiin kvalitatiivisina syvähaastatteluina. Niitä oli yhteensä 10 ja haastateltavat jaettiin 2:een eri ryhmään, 5 ja 5. Ensiksi haastateltiin yrityksen eli lähettäjän näkökulmaa: miksi he haluavat käyttää sähköposti- ja puhelinmarkkinointia toiminnoissaan? Toiseksi, haastateltiin asiakkaita (eli toisia yrityksiä) tai vastaanottajia: mitä mieltä he ovat kyseisestä yhdistelmästä? Lopuksi, saatiin tarkka mielikuva ja käsitys siitä miksi yhdistelmä on käytössä ja millaisena sitä halutaan vastaanottaa.

Tutkimustulokset olivat mielenkiintoisia. Eri haastatteluryhmät, eli yritykset ja asiakkaat (tai lähettäjät ja vastaanottajat) olivat monista asioista samaa mieltä, kuten esim. sähköpostien ja puheluiden pituudesta sekä yhdistelmän tehokkuudesta. Kuitenkin myös eroja oli havaittavissa, kun esimerkiksi yhdistelmän järjestyksestä ja rytmistä oltiin eri mieltä. Lähettäjät halusivat aloittaa sähköpostilla ja jatkaa puhelimella, mutta vastaanottajien mielestä tulisi aloittaa puhelinsoitolla ja jatkaa kirjoitetulla viestillä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste