Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kesäkahvilan markkinointi : tapaus Café Elsa

Nygren, Emilia (2019)

 
Avaa tiedosto
Nygren_Emilia.pdf (716.2Kt)
Lataukset: 


Nygren, Emilia
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112622644
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää mitä kautta asiakkaat löytävät Café Elsaan, sekä miten ja missä markkinointi on näkynyt. Opinnäytetyössä tutkittiin myös asiakkaiden tyytyväisyyttä markkinointiin sekä kehitysehdotuksia. Työn toimeksiantajana on Tampereen restonomiopiskelijat OSK, jossa työn tekijä toimi itse yrittäjänä kesällä 2019. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaista on kattava markkinointi ja miten saavuttaa mahdollisimman laaja asiakaskunta markkinoinnin avulla.

Teoriaosuudessa käsitellään markkinointia, markkinoinnin keinoja sekä Café Elsaa. Työssä on käytetty määrällistä eli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Kyselyissä olevia avoimien kysymyksien tuloksia analysoidaan myös laadullisesta eli kvalitatiivisesta näkökulmasta.

Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin kolmea erilaista kyselytutkimusta. Kaksi kyselyistä toteutettiin sähköisesti ja yksi paperilomakkeena. Ensimmäinen kysely toteutettiin segmentoimattomalle kohderyhmälle, toinen ja kolmas kysely kohdennettiin Café Elsan asiakkaille. Ensimmäisessä kyselyssä oli neljä monivalintakysymystä ja yksi avoin kysymys, ja vastauksia saatiin 24 kappaletta. Toisessa kyselyssä oli kolme avointa kysymystä ja yksi Likert-asteikko. Vastauksia saatiin kahtena eri ajankohtana yhteensä 13 kappaletta. Kolmannessa kyselyssä oli kuusi avointa kysymystä, yksi rastitettava sekä yksi Likert-asteikko kysymys. Vastauksia kolmanteen kyselyyn tuli 10 kappaletta.

Opinnäytetyön tulokset käsitellään siinä järjestyksessä, kun tutkimukset tehtiin. Tulosten perusteella Café Elsan markkinointi oli ollut vajavainen, eikä se ollut näkynyt kaikille asiakkaille. Vastaajat olisivat toivoneet mainonnan olleen näkyvämpää ja laajempaa. Markkinointi kokonaisuutena arvioitiin keskitasoiseksi. Vastaajat olivat kuitenkin tyytyväisiä mainoksien ulkoasuun ja niiden visuaalisuuteen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste