Affiliate Marketing from Affiliates’ Perspective : Case Adtraction Marketing Oy
Mikkilä, Erno Matias (2019)
Mikkilä, Erno Matias
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019113023624
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019113023624
Tiivistelmä
The purpose of this thesis is to research digital marketing methods and affiliate marketing from affiliates’ perspective. The commissioner for the thesis is Adtraction Marketing Oy. The thesis consists of a theoretical framework and an empirical part. The theoretical part of the research was written by researching digital marketing methods and affiliate marketing. The empirical part of the study was implemented as qualitative research with semi-structured interviews. Two affiliates with experience in affiliate marketing were interviewed.
The results of the study showed that the commissioner should provide more resources and guidance for the affiliates with the different digital marketing methods and affiliate marketing. However, originally, the researcher had planned to interview at least three different interviewees, but due to the lack of interviewees, he only had the opportunity to interview two. This affected the findings of this study, and further research should be conducted to make definitive conclusions. Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia digitaalisen markkinoinnin menetelmiä ja kumppanuusmarkkinointia julkaisijan näkökulmasta. Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Adtraction Marketing Oy. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja empiirisestä osasta. Teoreettinen viitekehys koostuu digitaalisen markkinoinnin menetelmien ja kumppanuusmarkkinoinnin tutkimuksesta. Tutkimuksen empiriinen osa toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, teemahaastatteluina. Haastateltavina oli kaksi julkaisijaa, joilla oli kokemusta kumppanuusmarkkinoinnista.
Opinnäytetyön tutkimuksen tulokset osoittivat, että toimeksiantajan tulisi tarjota enemmän resursseja ja opastusta julkaisijoille digitaalisen markkinoinnin menetelmien ja kumppanuusmarkkinoinnin osalta. Alun perin tutkijalla oli tarkoitus haastatella kolmea eri henkilöä, mutta haastateltavien löytäminen oli haastavaa, ja tutkija päätyi haastattelemaan vain kahta henkilöä. Tämä vaikutti tämän tutkimustyön tuloksiin, ja varmojen johtopäätösten tekemiseksi tulisi tehdä lisätutkimuksia.
The results of the study showed that the commissioner should provide more resources and guidance for the affiliates with the different digital marketing methods and affiliate marketing. However, originally, the researcher had planned to interview at least three different interviewees, but due to the lack of interviewees, he only had the opportunity to interview two. This affected the findings of this study, and further research should be conducted to make definitive conclusions.
Opinnäytetyön tutkimuksen tulokset osoittivat, että toimeksiantajan tulisi tarjota enemmän resursseja ja opastusta julkaisijoille digitaalisen markkinoinnin menetelmien ja kumppanuusmarkkinoinnin osalta. Alun perin tutkijalla oli tarkoitus haastatella kolmea eri henkilöä, mutta haastateltavien löytäminen oli haastavaa, ja tutkija päätyi haastattelemaan vain kahta henkilöä. Tämä vaikutti tämän tutkimustyön tuloksiin, ja varmojen johtopäätösten tekemiseksi tulisi tehdä lisätutkimuksia.