Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynninedistäminen myymälämarkkinoinnin keinoin päivittäistavarakaupassa : Case yritys X

Ahonen, Heini (2019)

 
Avaa tiedosto
Ahonen_Heini.pdf (408.9Kt)
Lataukset: 


Ahonen, Heini
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112923501
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään myymälämarkkinointia ja esitellään sen eri keinoja. Toimeksiantajana toimi yritys X, jonka eräässä myymälässä opinnäytetyö suoritettiin. Toimeksiantaja halusi pysyä työssä nimettömänä. Opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää valittujen myymälämarkkinoinnin keinojen vaikutusta myyntiin eräässä suomalaisessa päivittäistavarakaupassa. Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa toimeksiantajalle hyödyllistä tietoa myymälämarkkinoinnista ja sen keinojen vaikutuksesta myyntiin, sekä antaa kehitysehdotuksia tehokkaamman myymälämarkkinoinnin toteuttamiseksi. Työn aiheen taustalla oli uuden toimintatavan käyttöönotto yrityksessä sekä tarve kasvattaa myymälän lisämyyntiä.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee päivittäistavarakaupan ja myymälämarkkinoinnin määritelmää ja syventyy myymälämarkkinoinnin eri keinoihin. Teoriaosuus perustuu internet- ja kirjallisuuslähteisiin. Selvitys myymälässä toteutettiin määrällisenä tutkimuksena, jossa seurattiin valittujen tuotteiden toteutuneita myyntimääriä kappaleina. Opinnäytetyössä käsiteltiin niitä myymälämarkkinoinnin keinoja, joita käytetään suomalaisissa päivittäistavarakaupoissa. Selvitykseen valittiin keinot, joihin myymälähenkilökunta pääsee vaikuttamaan päivittäisessä työskentelyssään ketjuliiketoiminnan säännöstelemässä myymälässä.

Toteutuneiden myyntilukujen perusteella kokeiltujen myymälämarkkinoinnin keinojen avulla saatiin edistettyä myyntiä positiivisesti. Tuloksista havaittiin toimintatapoja, jotka olivat tehokkaampia kuin toiset, mikä oli hyödyllistä informaatiota toimeksiantajalle. Toimeksiantajalle annettiin työn selvityksen pohjalta kehitysehdotuksia tehokkaamman myymälämarkkinoinnin toteuttamiseksi kyseisessä toimipisteessä sekä koko ketjua koskien. Uusien myyntipaikkojen käyttöönotto ja myyntitelineiden harkittu sijoittaminen edistivät myyntiä. Myymälän henkilökunnalle jaettiin paljon tietoa myymälämarkkinoinnista, erityisesti esillepanon tärkeydestä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste