Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Elektronisen musiikin tapahtumat – markkinatutkimus ja markkinointi

Berkinfand, Ian (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (2.733Mt)
Lataukset: 


Berkinfand, Ian
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324326
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tutkimuksellinen työ. Opinnäytetyön aiheena on elektronisen musiikin tapahtumien markkinatutkimus, jossa tavoitteena oli kartoittaa kävijöiden asiakasprofiili. Sen avulla selvitettiin ketkä ovat elektronisen musiikin tapahtumissa käyvät asiakkaat, mitkä tekijät vaikuttavat heidän osallistumiseensa, mitkä ovat heidän toiveensa ja odotuksensa tulevaisuuden tapahtumista sekä paljonko he ovat valmiita maksamaan niistä.

Tietoperustaosuudessa käsitellään yleistä teoriaa tapahtumien järjestämisestä, niiden vaiheista sekä tapahtumien strategisesta suunnittelusta ja budjetoinnista. Lisäksi tietoperustassa käsitellään tapahtumien markkinointia, markkinoinnin suunnittelua ja sen vaiheita sekä markkinointi- ja viestintävälineitä. Tietoperustassa tarkastellaan myös markkina- ja markkinointitutkimuksen välisiä eroja, sillä nämä termit yleensä sekoitetaan.

Markkinatutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena kyselyn muodossa. Tutkimuksen tuloksia käytetään toimeksiantajayrityksen tapahtumien laadun, markkinoinnin sekä kilpailukyvyn parantamisessa. Tutkimuksen kyselylomakkeessa laaditut kysymykset perustuvat sekä teoriaan, että myös tekijän henkilökohtaiseen kokemukseen ja tietämykseen elektronisen musiikin tapahtumista.

Kyselytutkimus toteutettiin 30.6.-17.7.2019 aikana ja tuloksia saatiin yhteensä 177. Tuloksien avulla selvitettiin elektronisen musiikin tapahtumien kävijäprofiili sekä tekijät, jotka vaikuttavat heidän osallistumiseensa. Lisäksi selvitettiin vastaajien näkemyksiä ja toiveita tulevista elektronisen musiikin tapahtumista.

Tärkeimmät tekijät tapahtuman osallistumisessa asiakkaille ovat tulosten mukaan tapahtumien sisältö ja tekninen toteutus sekä mielenkiintoiset tapahtumapaikat. Vastaajat ovat lisäksi toivoneet monipuolisuutta ja vaihtelevuutta tapahtumissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste