Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työnantajabrändin viestintä videotuotannon avulla: tutkimus työnantajabrändin viestinnästä ja videotuotannon roolista siinä

Kamppuri, Eetu (2019)

 
Avaa tiedosto
Kamppuri_Eetu.pdf (711.6Kt)
Lataukset: 


Kamppuri, Eetu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120123709
Tiivistelmä
Videoiden merkitys nykypäivän markkinoinnissa kasvaa jatkuvasti, sillä videoiden arvioidaan kattavan vuoteen 2020 mennessä 82 % kaikesta internetin viestinnästä. Nuorena videotuotantoyhtiönä Value Creativesta jatkavalle Heimo Filmisille on tärkeää, että liiketoiminta saadaan käynnistettyä tehokkaasti kannattavan myynnin ja uusasiakashankinnan avulla.

Opinnäytetyössä tutkittiin työnantajabrändin viestintää uutena ilmiönä tutkimushaastattelujen ja monipuolisista lähteistä hankitun teoria- ja tutkimustiedon avulla. Tarkoituksena oli tutkimuksen perusteella luoda Heimo Filmsille tuotteistettu palvelukonsepti yrityksen myynnin ja uusasiakashankinnan helpottamiseksi ja tehostamiseksi. Tuotteistettu palvelukonsepti kehitettiin työnantajabrändin viestintään videoiden avulla.

Opinnäytetyössä perehdyttiin aluksi markkinoinnin muuttuvan kentän uusiin mielenkiintoisiin lainanalaisuuksiin, jonka jälkeen käsiteltiin videotuotannon roolia tässä uudessa kentässä. Seuraavaksi opinnäytetyön teema siirrettiin työnantajabrändin teoria- ja tutkimustietoon. Lopuksi näiden tietojen pohjalta ja tuotteistamisen teorian avulla luotiin edellä mainittu tuotteistettu palvelukonsepti Heimo Filmsille.

Opinnäytetyössä toteutetun tutkimuksen mukaan tärkeimmiksi ominaisuuksiksi palvelua rakentaessa ja tuotteistaessa nousivat prosessin selkeys ja asiakkaan rooli siinä, viestityn sisällön avoimuus ja rehellisyys, sekä tuottajayrityksen kyky ymmärtää asiakasyrityksen kulttuuria ja arvoja. Nämä teemat olivat tärkeässä roolissa opinnäytetyön osiossa, jossa palvelun tuotteistamista tehtiin.

Toimeksiantajayrityksellä ei ollut aikaisemmin tarkkaan tuotteistettua palvelutarjoamaa, ja tämän työn jälkeenkään se ei vielä valmis ole, mutta sen avulla Heimo Films pystyy jatkamaan tämän opinnäytetyön avulla luodun tuotteen kehittämistä, sekä aloittaa luontevasti uusia tuotteistamisprojekteja tarpeellisiksi näkemiinsä teemoihin liittyen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste