Markkinoinnilla myynninkehitystä yksityiselle majoituspalveluntuottajalle
Oksman, Joona (2019)
Oksman, Joona
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324445
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324445
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä autetaan pientä majoitusliikettä löytämään keinot parantamaan näkyvyyttään, lisätä myyntiä ja luoda pohja kannattavalle liiketoiminnalle.
Toimeksiantajana toimivat Pertti Elvilä ja Tuija Holmström. He omistavat Porvoon vanhimman kivitalon, johon he ovat remontoineet kaksi vuokrattavaa huoneistoa. Vuokraus on ollut mahdollista noin vuoden, ennen opinnäytetyö projektin aloittamista. Ensimmäisen vuoden myyntilukemat antavat näin tunnusluvut, joita on tarkoitus kehittää.
Yrittäjien ongelmana on saada tuotteensa asiakkaiden tietoisuuteen.
Opinnäytetyö suoritetaan produktiivisena. Aluksi tarkastellaan yrityksen tämän hetkinen tilanne. Mietitään ratkaisuja ongelmiin ja luodaan suunnitelma niiden ratkaisemiseksi. Tutustutaan mahdollisiin toimenpiteisiin, millaisia vaihtoehtoja ja työkaluja on mahdollista käyttää. Valitaan halutut toimenpiteet ja toteutetaan nämä käytännössä. Toimenpiteitä valittaessa tärkeimpiä kriteerejä ovat hyöty-hintasuhde ja helppokäyttöisyys.
Jokaisen toimenpiteen toiminnallinen osuus kuvataan opinnäytetyössä ja peilataan tietoperustassa tehtyihin havaintoihin. Toimenpiteiden kannattavuutta analysoidaan ja arvioidaan, oliko tehty työ saavutetun hyödyn kanssa järkevässä suhteessa. Mikä oli hyvää ja mitkä asiat voi tehdä seuraavalla kerralla tehokkaammin.
Saatujen tuloksien perusteella tehdään johtopäätökset suunnitelman toimivuudesta, analysoidaan mittaustuloksia ja todetaan, kuinka onnistunut projekti on ollut.
Saatua dataa arvioidessa pohditaan myös mahdollisia ratkaisuja toiminnan kehittämistä varten tulevaisuudessa. Onko mahdollista hyödyntää matkailun kausivaihteluja, asiakkaiden arvioiden hyödyntäminen toiminnan kehittämisessä, tarkastella mahdollisuuksia tehdä varauksien hallinta ja asiakkaiden kanssa kommunikoiminen mahdollisimman helpoksi yrittäjälle.
Toimeksiantajana toimivat Pertti Elvilä ja Tuija Holmström. He omistavat Porvoon vanhimman kivitalon, johon he ovat remontoineet kaksi vuokrattavaa huoneistoa. Vuokraus on ollut mahdollista noin vuoden, ennen opinnäytetyö projektin aloittamista. Ensimmäisen vuoden myyntilukemat antavat näin tunnusluvut, joita on tarkoitus kehittää.
Yrittäjien ongelmana on saada tuotteensa asiakkaiden tietoisuuteen.
Opinnäytetyö suoritetaan produktiivisena. Aluksi tarkastellaan yrityksen tämän hetkinen tilanne. Mietitään ratkaisuja ongelmiin ja luodaan suunnitelma niiden ratkaisemiseksi. Tutustutaan mahdollisiin toimenpiteisiin, millaisia vaihtoehtoja ja työkaluja on mahdollista käyttää. Valitaan halutut toimenpiteet ja toteutetaan nämä käytännössä. Toimenpiteitä valittaessa tärkeimpiä kriteerejä ovat hyöty-hintasuhde ja helppokäyttöisyys.
Jokaisen toimenpiteen toiminnallinen osuus kuvataan opinnäytetyössä ja peilataan tietoperustassa tehtyihin havaintoihin. Toimenpiteiden kannattavuutta analysoidaan ja arvioidaan, oliko tehty työ saavutetun hyödyn kanssa järkevässä suhteessa. Mikä oli hyvää ja mitkä asiat voi tehdä seuraavalla kerralla tehokkaammin.
Saatujen tuloksien perusteella tehdään johtopäätökset suunnitelman toimivuudesta, analysoidaan mittaustuloksia ja todetaan, kuinka onnistunut projekti on ollut.
Saatua dataa arvioidessa pohditaan myös mahdollisia ratkaisuja toiminnan kehittämistä varten tulevaisuudessa. Onko mahdollista hyödyntää matkailun kausivaihteluja, asiakkaiden arvioiden hyödyntäminen toiminnan kehittämisessä, tarkastella mahdollisuuksia tehdä varauksien hallinta ja asiakkaiden kanssa kommunikoiminen mahdollisimman helpoksi yrittäjälle.