Suomalaisten tuotteiden digitaalinen markkinointi Japanissa
Miettinen, Nelli Sofia (2019)
Miettinen, Nelli Sofia
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120424582
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120424582
Tiivistelmä
Digitaalisen markkinoinnin vallatessa alaa ympäri maailman, on suomalaistenkin yrittäjien tiedettävä, kuinka parhaiten tavoittaa kohderyhmänsä digitaalisia kanavia käyttäen. Japani on Suomelle verrattain tärkeä vientimaa, mutta se on kulttuuriltaan hivenen Suomesta poikkeava. Tämä kulttuuriero näkyy myös siinä, miten ja missä japanilaisille kuluttajille tulee markkinoida tuotteita.
Tässä tutkielmassa selvitetään, kuinka japanilainen kuluttaja käyttää eri digitaalisen median kanavia, erityisesti sosiaalisen median. Tutkielma on tehty tietopohjaan nojaten käyttäen eri lähteitä, jotka on kaikki listattu viimeiselle sivulle sekä empiiristä tutkimusta verraten, kuinka Japanin markkinointi eroaa Instagramissa Pohjoismaista. Tutkielma on aloitettu syyskuussa 2019 ja saatu päätökseen marraskuussa 2019.
Tutkielmassa selvisi, että japanilaiset suosivat eniten kanavia, joissa he kykenivät toimimaan anonyymisti. Markkinoinnissa heihin vetosi eniten japanilaisuuteen liittyvät aspektit kuten japanilaiset mallit ja Japanille tyypillisimmät värimaailmat. Selvisi myös, että japanilaisessa markkinoinnissa korostetaan enemmän täydellistä lopputulosta eikä helposti lähestyttävää luonnollisuutta, kuten pohjoismaisessa markkinoinnissa
Tässä tutkielmassa selvitetään, kuinka japanilainen kuluttaja käyttää eri digitaalisen median kanavia, erityisesti sosiaalisen median. Tutkielma on tehty tietopohjaan nojaten käyttäen eri lähteitä, jotka on kaikki listattu viimeiselle sivulle sekä empiiristä tutkimusta verraten, kuinka Japanin markkinointi eroaa Instagramissa Pohjoismaista. Tutkielma on aloitettu syyskuussa 2019 ja saatu päätökseen marraskuussa 2019.
Tutkielmassa selvisi, että japanilaiset suosivat eniten kanavia, joissa he kykenivät toimimaan anonyymisti. Markkinoinnissa heihin vetosi eniten japanilaisuuteen liittyvät aspektit kuten japanilaiset mallit ja Japanille tyypillisimmät värimaailmat. Selvisi myös, että japanilaisessa markkinoinnissa korostetaan enemmän täydellistä lopputulosta eikä helposti lähestyttävää luonnollisuutta, kuten pohjoismaisessa markkinoinnissa