Asiakkuuksienhallintajärjestelmän valintaprosessi ja käyttöönoton tukeminen mikroyrityksessä
Träskman, Kristina (2019)
Träskman, Kristina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120424641
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120424641
Tiivistelmä
Asiakkaat ovat menestyvän yrityksen ehto. Alati kehittyvä yhteiskuntamme lisää kilpailua alalla kuin alalla, ja yritysten on erotuttava markkinoilla. Tämä raportin tarkoituksena on tarkistella mitä asiakkuuksienhallinta on, miksi yritykset sitä tarvitsee ja miten yritysten tulisi hyödyntää asiakkuuksienhallintaa saadakseen kilpailuetua markkinoilla.
Työssä tuetaan autoalan mikroyritystä asiakkuuksienhallintajärjestelmän valintaprosessissa sekä käyttöönotossa.
Opinnäytetyö on toiminnallinen työ, joka koostuu teoriaosuudesta, jossa tarkastellaan eri asiakkuuksienhallinnan osa-alueita sekä niiden haasteita sekä sähköpostimarkkinoinnin yhteyttä asiakkuuksienhallintaan, sekä toiminnallisesta osuudesta, jossa tarkastellaan markkinoilla ole-via asiakkuuksienhallintajärjestelmiä, perustellaan kohdeyritykselle valittua järjestelmää sekä kuvaillaan käyttöönottoa. Lisäksi työhön kuuluu ohjeistus järjestelmän käytöstä. Raportissa ei käsitellä asiakkuuksienhallintajärjestelmän käyttöönoton tietotekni-siä seikkoja tai konkreettisia ohjeita uutiskirjeiden luomiseen.
Ohjeistusta voi käyttää esimerkiksi kohdeyrityksen uusien työntekijöiden perehdyttämises-sä, ja tulevaisuudessa täydentää, mikäli kohdeyritys haluaa käyttää lisää valitun asiakkuuk-sienhallintajärjestelmän toimintoja
Työssä tuetaan autoalan mikroyritystä asiakkuuksienhallintajärjestelmän valintaprosessissa sekä käyttöönotossa.
Opinnäytetyö on toiminnallinen työ, joka koostuu teoriaosuudesta, jossa tarkastellaan eri asiakkuuksienhallinnan osa-alueita sekä niiden haasteita sekä sähköpostimarkkinoinnin yhteyttä asiakkuuksienhallintaan, sekä toiminnallisesta osuudesta, jossa tarkastellaan markkinoilla ole-via asiakkuuksienhallintajärjestelmiä, perustellaan kohdeyritykselle valittua järjestelmää sekä kuvaillaan käyttöönottoa. Lisäksi työhön kuuluu ohjeistus järjestelmän käytöstä. Raportissa ei käsitellä asiakkuuksienhallintajärjestelmän käyttöönoton tietotekni-siä seikkoja tai konkreettisia ohjeita uutiskirjeiden luomiseen.
Ohjeistusta voi käyttää esimerkiksi kohdeyrityksen uusien työntekijöiden perehdyttämises-sä, ja tulevaisuudessa täydentää, mikäli kohdeyritys haluaa käyttää lisää valitun asiakkuuk-sienhallintajärjestelmän toimintoja