Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Realistisen vartijan tekoälyn toteuttaminen Unityllä

Vuorela, Joonas (2019)

 
Avaa tiedosto
Vuorela_Joonas.pdf (1.394Mt)
Lataukset: 


Vuorela, Joonas
2019
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324208
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään tekoälyn toteutusta Unity-pelimoottorilla. Kehitystyön tarkoituksena oli luoda tekoäly ohjaamaan pelissä olevia vartijoita. Työssä käydään läpi tekoälyn vaatimukset, kehityssuunnitelma sekä tekoälyn suunnittelu luokka- ja vuokaavioiden avulla. Työssä havainnollistetaan tekoälyn eri tilojen toiminnallisuuksia vuokaavioiden avulla.

Kehityksessä oleellisin menetelmä oli ohjelmistokehityksessä yleisesti esiintyvä Agile. Ohjelmoinnissa hyödynnettiin olio-ohjelmoinnissa esiintyviä suunnittelumalleja kuten Singleton ja Object pool.

Ohjelmakoodi on kirjoitettu C# -ohjelmointikielellä ja työssä käydään läpi C# -ohjelmointikielen yleisimpiä ominaisuuksia. Työssä selvennetään ohjelmoinnissa käytettävien tietotyyppien merkityksiä ja käyttötapauksia.

Lopullisesta pelattavasta versiosta huomataan, että liikaa realistisuutta priorisoiva tekoäly huonontaa ja vaikeuttaa pelikokemusta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste