Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Luovuuden kehittäminen : case: OP Asiakaspalvelut Oy

Vihervä, Essi (2019)

 
Avaa tiedosto
Viherva_Essi.pdf (4.011Mt)
Lataukset: 


Vihervä, Essi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120224089
Tiivistelmä
Tämän opinnäytteen tarkoituksena oli tutustua luovuuden ja innovoinnin erilaisiin käsityksiin sekä hyödyntää tätä teoriaa OP Asiakaspalvelut Oy:n yritysasiakkaiden päivittäispalvelutiimin luovuuden kehittämisessä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kuinka paljon yksilöt tällä hetkellä tuottavat kehitysideoita ja kuinka paljon tätä määrää saadaan jo lyhyessä ajassa nostettua. Tarve työlle kehittyi siitä, kun OP Ryhmä lisäsi kannustepalkkioihin mukaan läpivietyjen kehitysideoiden määrän. Tehtävä on tiimikohtainen ja näin ollen luovuuden sekä innovoinnin taito tulee kaivaa esiin jokaisesta jäsenestä.

Tutkimus suoritettiin kvantatiivisella kyselyllä, jossa oli myös hieman kvalitatiivisia piirteitä. Kysely esitettiin tutkimuksen aluksi sekä uudelleen kuukauden ajanjakson jälkeen. Tulosten parantamiseksi tiimille pidettiin kehitystuokio, jossa käytiin läpi miksi ideointi ei tällä hetkellä toimi sekä mitä voimme tehdä tämän muuttamiseksi. Pohjatieto kehityksen avuksi kasattiin kirjallisuudesta, luennoista, artikkeleista sekä asiantuntijahaastattelusta. Tutkimuksessa oli osallisena 16 henkilöä, joista neljä oli miehiä ja 12 naisia.

Ensimmäisessä kyselyssä ilmeni, että kehitysideoita luo vain muutama tiimin jäsen ja muut ovat täysin passiivisia. Kuukauden ajanjakson jälkeen tehtyjen kehitysideoiden määrä kaksinkertaistui ja jokainen osallistui kehitysideoiden luomiseen. Tiimi koki saaneensa tutkimuksesta hyötyä. Tutkimuksen tuloksia ja menetelmiä voidaan jatkossa hyödyntää luovuuden laadun kehittämiseksi. Luovuuden kehittäminen oli tärkeä kohokohta tiimimme menestykselle ja innovointia alettiin ymmärtää paremmin. Luovuus on välttämättömyys yrityksen menestykselle ja nykyisin tärkein ominaisuus työntekijälle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste