Ohana Restaurants Oy:n digitaalinen markkinointiviestintä
Korhonen, Juuso (2019)
Korhonen, Juuso
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324158
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324158
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä ravintolayrityksen kanssa. Työn tarkoitus oli parantaa markkinointiviestintää ja palvella asiakkaita paremmin sisältömarkkinoinnin avulla.
Opinnäytetyön toimeksiantaja toivoi apua strategiseen markkinointiviestintään. Tavoitteena oli tämän avulla saada uusia asiakkaita ja tuottaa lisäarvoa nykyisille asiakkaille.
Opinnäytetyö on suunnitelmallinen kehitystyö, jonka tavoitteena oli määrittää millainen markkinointistrategia sopii ravintola-alalle ja erityisesti työn toimeksiantajalle. Työn teoriaosuus keskittyy käsittelemään markkinoinnin eri muotoja ja painottuu ravintolamarkkinointiin Suomessa. Sisältömarkkinoinnin kehittäminen oli isossa roolissa. Erityisesti laadukkaan sisällön laatimiseen haettiin kehityskeinoja.
Teoreettisen viitekehyksen ja toimeksiantajan kanssa käytyjen palaverien perusteella luotiin pohja työn toiminnalliselle osuudelle, sekä suunniteltiin yritykselle kehityskohteita modernia sisältömarkkinointistrategiaa ja sisällönlaatimista varten.
Empiiriseen osuuteen sisältyy myös kvalitatiiviset asiakashaastattelut, joiden tavoitteena oli parantaa yrityksen asiakaslähtöistä otetta ja tuoda lisäarvoa asiakkaille toimivamman sisältömarkkinoinnin avulla
Opinnäytetyön toimeksiantaja toivoi apua strategiseen markkinointiviestintään. Tavoitteena oli tämän avulla saada uusia asiakkaita ja tuottaa lisäarvoa nykyisille asiakkaille.
Opinnäytetyö on suunnitelmallinen kehitystyö, jonka tavoitteena oli määrittää millainen markkinointistrategia sopii ravintola-alalle ja erityisesti työn toimeksiantajalle. Työn teoriaosuus keskittyy käsittelemään markkinoinnin eri muotoja ja painottuu ravintolamarkkinointiin Suomessa. Sisältömarkkinoinnin kehittäminen oli isossa roolissa. Erityisesti laadukkaan sisällön laatimiseen haettiin kehityskeinoja.
Teoreettisen viitekehyksen ja toimeksiantajan kanssa käytyjen palaverien perusteella luotiin pohja työn toiminnalliselle osuudelle, sekä suunniteltiin yritykselle kehityskohteita modernia sisältömarkkinointistrategiaa ja sisällönlaatimista varten.
Empiiriseen osuuteen sisältyy myös kvalitatiiviset asiakashaastattelut, joiden tavoitteena oli parantaa yrityksen asiakaslähtöistä otetta ja tuoda lisäarvoa asiakkaille toimivamman sisältömarkkinoinnin avulla