Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Natiivimainonta : tuntematon ja kallis?

Lehtinen, Elina (2019)

Avaa tiedosto
Lehtinen_Elina.pdf (421.3Kt)
Lataukset: 


Lehtinen, Elina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120524760
Tiivistelmä
Natiivimainonta on maksettua digitaalista markkinointia, jossa mainos integroidaan kolmannen osapuolen mediaan näyttämään samanlaiselta median muun sisällön kanssa. Natiivimainonta on uusi ja kasvava markkinoinnin trendi, jolla pyritään opastamaan ja aktivoimaan asiakkaita niin, että lopputuloksena on asiakkaan sitouttaminen sekä brändin tunnettuuden lisääminen. Maailmanlaajuinen suosio perustuu sen asiakaslähtöiselle näkökulmalle, minkä avulla mahdollistetaan asiakkaiden tarpeiden toteuttaminen.

Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi digimarkkinointiin erikoistunut suomalainen yritys Medialuotsi Oy. Opinnäytetyössä käsitellään naiivimainonnan eri muotoja ja asiakaslähtöistä näkökulmaa, joiden jälkeen tutkitaan teemahaastattelun avulla, miten se nähdään suomalaisten yritysten näkökulmasta muiden markkinointiviestinnän keinojen rinnalla. Haastattelin kymmentä suomalaista yritystä puhelimitse 15.11-22.11.2019 välisenä aikana.

Tulosten mukaan haastatteluun vastanneista pienimmistä yrityksistä suurin osa ei ollut ennen kuullut natiivimainonnasta. Yritykset kokivat, että maksetun markkinoinnin avulla ei ole mahdollista saavuttaa asiakkaiden luottamusta, vakuuttaa heitä tai kasvattaa yrityksen mainetta. Monet haastateltavista kokivat sen olevan myös liian kallis markkinointikeino, jonka tilalla käytetään bannerimainontaa, sisältömarkkinointia sekä orgaanista maineen kasvattamista. Tulokset tulevat Medialuotsin myynnin tueksi.
 
Native advertising refers to paid digital marketing where the ad is integrated to surrounding media. Native advertising is a new and growing marketing trend, which focuses on helping and activating customers, with the final goal of engaging customers and increasing growth of brand awareness. Global popularity of native advertising is based on its customer orientated perspective, which enables meeting of customer’s needs.

The Thesis is commissioned by a Finnish company Medialuotsi Oy, who specializes in digital marketing. The study deals with different forms of native advertising and its customer-focused perspective. After this, it is discussed with help of focused interviews how it is seen from Finnish companies’ perspective alongside other forms of marketing communication. I interviewed ten Finnish companies by phone between November 15. and November 22.

Results show that most of the smaller companies that responded to the interview had never heard of native advertising. Companies felt that with paid marketing is not possible to gain trust from customers, convince them or build business reputation. Many interviewees also found it to be a too expensive marketing tool, which is often replaced by banner advertising, content marketing and organic reputation building. The results will support the sales of Medialuotsi Oy.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste