Packing, shipping and folding instructions to Chinese suppliers : Reima limited company
Karppinen, Jussi (2011)
Karppinen, Jussi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103223451
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103223451
Tiivistelmä
Packing, shipping and folding instruction for a company that has operations in China.
The purpose of this thesis was to describe the logistic process of Reima from China to Finland, also improve it and make it faster. The purpose of the research was also to demonstrate the whole process and the related documental practice list the problems in it and do a practical work to make the situation and functions better.
Inadequate or even false practises cause significant costs and time delays in the present logistic process. In the worst case the declaration of goods in customs are delayed and the company must pay redundant fees, because of the lacking or false documents and packing. Stopping of the goods in the logistic process causes also unnecessary warehouse costs. In addition, the inadequate instructions lead to difficulties in the checking of the goods in the warehouse in Finland and this takes uncalled time and resources.
As a practical solution the new and more inclusive packing, shipping and folding instructions was made. The goal was to make a one single clear instruction that has all the valid information related to shipping, packing and container filling. The instruc-tion is mainly based on the interviews done with the staff of Reima and on physical observation as visitor of the suppliers in China and in the Kankaanpää warehouse in Finland. Research was carried out as field research.
The result of this work is that the new instructions are going straight in to use of Reima limited and for testing it there will be a possible surveillance system crafted, that would eliminate the suppliers that would constantly neglect the instructions. In which case, the instruction itself could directly affect even to the selection and rejection of a supplier. Reima Oy, pakkaus, laivaus ja taitteluohjeistus kiinalaisille tavarantoimittajille.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä kuvaus Reima Oy:n Kiinasta Suomeen tapahtuvasta logistisesta prosessista ja löytää keinot parantaa sekä nopeuttaa sitä. Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata prosessi sekä siihen liittyvät dokumenttikäytännöt, listata ongelmat ja puutteet prosessista ja tehdä selkeä käytännön työ tilanteen parantamiseksi.
Puutteelliset ja jopa väärät käytännöt aiheuttavat merkittäviä kustannuksia sekä viivästyksiä Reiman nykyisessä prosessissa. Pahimmassa tapauksessa tuotteiden tullaus viivästyy huomattavasti ja yritys maksaa tarpeettomia tulleja tai maksuja väärien tai puutteellisten dokumenttien johdosta. Tavaran pysähtymisestä prosessissa aiheutuu myös erilaisia tarpeettomia varastointikuluja. Lisäksi riittämättömät ohjeistukset vai-keuttavat tuotteiden tarkastusta Suomessa, joka vie paljon turhaa aikaa ja resursseja.
Käytännön ratkaisuna logistisen prosessin parantamiseksi oli luoda uusi kattavampi pakkaus, laivaus ja taitteluohjeistus. Aikaisemman usean dokumentin sijaan tavoit-teena oli luoda yksi selkeä kokonaisuus. Ohjeistus perustuu pääosin Reiman henkilöstön kanssa tehtyihin haastatteluihin ja omaan fyysiseen havainnointiin Reiman tavarantoimittajilla Kiinassa, sekä Kankaanpään varastolla.
Pakkausohjeistus tulee suoraan yrityksen käyttöön ja sen toimivuuden testaamista varten ollaan mahdollisesti kehittämässä seurantamenetelmä, jolla karsittaisiin automaattisesti jatkuvasti ohjeistuksesta piittaamattomat tavarantoimittajat. Tällöin itse oheistuksen merkitys voi vaikuttaa suoraan jopa toimittajan valintaan ja hylkäämiseen.
The purpose of this thesis was to describe the logistic process of Reima from China to Finland, also improve it and make it faster. The purpose of the research was also to demonstrate the whole process and the related documental practice list the problems in it and do a practical work to make the situation and functions better.
Inadequate or even false practises cause significant costs and time delays in the present logistic process. In the worst case the declaration of goods in customs are delayed and the company must pay redundant fees, because of the lacking or false documents and packing. Stopping of the goods in the logistic process causes also unnecessary warehouse costs. In addition, the inadequate instructions lead to difficulties in the checking of the goods in the warehouse in Finland and this takes uncalled time and resources.
As a practical solution the new and more inclusive packing, shipping and folding instructions was made. The goal was to make a one single clear instruction that has all the valid information related to shipping, packing and container filling. The instruc-tion is mainly based on the interviews done with the staff of Reima and on physical observation as visitor of the suppliers in China and in the Kankaanpää warehouse in Finland. Research was carried out as field research.
The result of this work is that the new instructions are going straight in to use of Reima limited and for testing it there will be a possible surveillance system crafted, that would eliminate the suppliers that would constantly neglect the instructions. In which case, the instruction itself could directly affect even to the selection and rejection of a supplier.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä kuvaus Reima Oy:n Kiinasta Suomeen tapahtuvasta logistisesta prosessista ja löytää keinot parantaa sekä nopeuttaa sitä. Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata prosessi sekä siihen liittyvät dokumenttikäytännöt, listata ongelmat ja puutteet prosessista ja tehdä selkeä käytännön työ tilanteen parantamiseksi.
Puutteelliset ja jopa väärät käytännöt aiheuttavat merkittäviä kustannuksia sekä viivästyksiä Reiman nykyisessä prosessissa. Pahimmassa tapauksessa tuotteiden tullaus viivästyy huomattavasti ja yritys maksaa tarpeettomia tulleja tai maksuja väärien tai puutteellisten dokumenttien johdosta. Tavaran pysähtymisestä prosessissa aiheutuu myös erilaisia tarpeettomia varastointikuluja. Lisäksi riittämättömät ohjeistukset vai-keuttavat tuotteiden tarkastusta Suomessa, joka vie paljon turhaa aikaa ja resursseja.
Käytännön ratkaisuna logistisen prosessin parantamiseksi oli luoda uusi kattavampi pakkaus, laivaus ja taitteluohjeistus. Aikaisemman usean dokumentin sijaan tavoit-teena oli luoda yksi selkeä kokonaisuus. Ohjeistus perustuu pääosin Reiman henkilöstön kanssa tehtyihin haastatteluihin ja omaan fyysiseen havainnointiin Reiman tavarantoimittajilla Kiinassa, sekä Kankaanpään varastolla.
Pakkausohjeistus tulee suoraan yrityksen käyttöön ja sen toimivuuden testaamista varten ollaan mahdollisesti kehittämässä seurantamenetelmä, jolla karsittaisiin automaattisesti jatkuvasti ohjeistuksesta piittaamattomat tavarantoimittajat. Tällöin itse oheistuksen merkitys voi vaikuttaa suoraan jopa toimittajan valintaan ja hylkäämiseen.