Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Moniverkkokaupan perustaminen : case Eräsuomi Oy

Lauren, Mikko (2019)

 
Avaa tiedosto
Lauren_Mikko.pdf (963.6Kt)
Lataukset: 


Lauren, Mikko
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120525167
Tiivistelmä
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa toteutettiin moniverkkokauppa yritykselle Eräsuomi Oy. Moniverkkokauppa tarkoittaa tässä tapauksessa kahta verkkokauppaa. Verkkokaupat ovat jaoteltu kahteen eri kategoriaan. Verkkokaupat jaoteltiin niin, että retkeilypuolen tuotteet, vaatteet, jalkineet sekä lupavapaat metsästystarvikkeet sijoitettiin Metsovaruste.fi verkkokauppaan, kun taas aseet, patruunat sekä veitset Metsoase.fi verkkokauppaan. Eräsuomi Oy:n liikeideana on rakentaa Metsovaruste.fi verkkosivusta verkkokauppa, jota voidaan markkinoida täysin vapaasti ja tätä verkkokauppaa käytetään molempien verkkokauppojen markkinointikanavana. Verkkokauppa hyödyntää maksettua markkinointia Google Ads työkalulla sekä noudattaa Googlen asettamia mainoskäytäntöjä.

Tavoitteena oli toteuttaa toimiva kokonaisuus kahden eri verkkokaupan välillä, mikä pystyy kilpailemaan muiden toimialan verkkokauppojen kanssa ja löytää toimivat keinot saavuttaa etulyöntiasema tässä ainutlaatuisessa moniverkkokaupparatkaisussa. Erityisesti asiakaslähtöisyyttä pyrittiin korostamaan moniverkkokaupan avulla.

Moniverkkokauppaprojekti on iso projekti ja varsinkin kahden eri verkkokaupan hallitsemisen vaikeus yllätti. Projekti kesti 5 kuukautta ja marraskuussa 2019 molemmat verkkokaupat saatiin auki lukuisten ongelmien jälkeen. Metsovaruste.fi verkkokauppa saatiin auki syyskuussa 2019 ja päivittäisten kävijöiden määrä on kasvanut tasaisesti. Verkkokauppatilausten määrä on noussut viikkotasolla tasaisesti. Varsinaisia taloudellisia tuloksia päästään todistamaan vasta vuonna 2020, kun molemmat verkkokaupat ovat saavuttaneet orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa, jolloin sivujen toimivuus on helposti analysoitavissa.

Opinnäytetyön päätavoite oli toteuttaa helppokäyttöinen kokonaisuus kahdesta verkkokaupasta. Tähän mennessä olemme saaneet positiivista palautetta verkkokauppojen selkeydestä ja helppokäyttöisyydestä. Yrityksen Eräsuomi Oy:n on nyt hyvä jatkaa verkkokauppojen kehittämistä tulevaisuudessa, kun verkkokauppojen pohja on rakennettu huolellisesti ja toimivaksi.
 
This is a functional thesis in which we establish a multi webshop for the company Eräsuomi Oy. Multi webshop in this instance refers to two online stores. The stores were separated in two different categories placing camping gear, clothes, shoes and licence free hunting gear on Metsovaruste.fi while separating guns, ammo and knives to Metsoase.fi. The intent of Eräsuomi Oy is to build Metsovaruste.fi as a fully marketing free online store which is to be used as the channel for marketing for both of the online stores, leveraging paid advertising with the Google Ads tool.

The goal is to produce a functional synergy between the two online stores so that they’re capable of tackling the competition on their market sector and find functional means of achieving an advantage with this unique multi webshop setup.

Establishing a multi webshop was a huge undertaking and especially the task of managing two different stores proved to be a challenge. Completing the project took about 5 months and finally in November 2019, both stores were opened. Since the opening of Metsovaruste.fi in September 2019, the number of daily visitors has grown steadily. On a weekly scale, the number of orders has grown steadily as well. We’ll get to see the actual numbers on 2020 after both stores have accumulated enough organic visibility. The main goal of this thesis was to establish an easy to use ensemble of two online stores and so far we’ve received positive feedback on their streamlined design and accessibility. After all the groundwork, it’s now easy for Eräsuomi Oy to proceed from here and keep developing the stores further as the foundation is solid and functional.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste