Oman verkkosivuston luominen henkilöbrändäyksen ja työmarkkinoilla erottumisen tueksi
Joutsen, Nita (2019)
Joutsen, Nita
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120625211
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120625211
Tiivistelmä
Työnhaku tapahtuu nykyään pitkälti verkossa ja oman ammattiosaamisen esiintuominen verkossa on erittäin tärkeää työnhaun yhteydessä. Jotta erottuu edukseen työmarkkinoilla, on onnistuttava luomaan yhdenmukainen henkilöbrändi kaikkiin ammattikanaviin.
Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella ja luoda henkilökohtainen verkkosivusto työnhaun ja henkilöbrändäyksen tueksi ja raportoida prosessin työvaiheet. Tuotoksena syntyy omaa henkilöbrändiä vahvistava verkkosivusto, joka tukee ensimmäisen oman alan työpaikan löytämistä.
Teoriaosuudessa käsitellään henkilöbrändäystä, ja tätä teoriaa hyödynnetään myös oman henkilöbrändin hahmottamisessa verkkosivujen suunnitteluvaiheessa. Lisäksi tuodaan esiin menetelmiä, joiden avulla henkilöbrändin rakentamisessa pääsee alkuun.
Opinnäytetyön empiirisessä osiossa selvitetään, millä valinnoilla verkkosivuportfoliosta saadaan kohdeyleisöä hyvin palveleva ja käyttäjäystävällinen. Verkkosivujen kohdeyleisöön kuuluvat markkinoinnin alalla työskentelevät rekrytoinnista vastaavat henkilöt, kuten esimiehet ja HR-henkilöt.
Sivusto tuotettiin Wix-alustalla. Sivustoon on liitetty oma domain, joka tukee sivuston löydettävyyttä. Opinnäytetyössä pohditaan lopuksi, mitä verkkosivuston ominaisuuksia on tarve tulevaisuudessa kehittää.
Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella ja luoda henkilökohtainen verkkosivusto työnhaun ja henkilöbrändäyksen tueksi ja raportoida prosessin työvaiheet. Tuotoksena syntyy omaa henkilöbrändiä vahvistava verkkosivusto, joka tukee ensimmäisen oman alan työpaikan löytämistä.
Teoriaosuudessa käsitellään henkilöbrändäystä, ja tätä teoriaa hyödynnetään myös oman henkilöbrändin hahmottamisessa verkkosivujen suunnitteluvaiheessa. Lisäksi tuodaan esiin menetelmiä, joiden avulla henkilöbrändin rakentamisessa pääsee alkuun.
Opinnäytetyön empiirisessä osiossa selvitetään, millä valinnoilla verkkosivuportfoliosta saadaan kohdeyleisöä hyvin palveleva ja käyttäjäystävällinen. Verkkosivujen kohdeyleisöön kuuluvat markkinoinnin alalla työskentelevät rekrytoinnista vastaavat henkilöt, kuten esimiehet ja HR-henkilöt.
Sivusto tuotettiin Wix-alustalla. Sivustoon on liitetty oma domain, joka tukee sivuston löydettävyyttä. Opinnäytetyössä pohditaan lopuksi, mitä verkkosivuston ominaisuuksia on tarve tulevaisuudessa kehittää.