Alle 30-vuotiaiden laskutuspalvelukäyttäjien tyytyväisyys UKKO.fi:n palveluun ja asioiden tiedon määrään : ALV, YEL yms.
Nenko, Annika (2019)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120925594
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120925594
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee kevytyrittäjyyttä ja se on tehty kyselytutkimuksena. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää alle 30-vuotiaiden UKKO.fi- laskutuspalvelukäyttäjien tyytyväisyyttä
UKKO.fi:n palveluun ja miten tyytyväisyyttä voisi lisätä. Tyytyväisyyttä mitataan kysymällä miten tyytyväisiä laskutuspalvelukäyttäjät ovat tiedon määrään koskien arvonlisäverokantoja, luvanvaraisten töiden asiakirjojen toimittamista sekä YEL-vakuutusta. Tyytyväisyyttä mitataan myös kysymällä miten tyytyväisiä laskutuspalvelukäyttäjät ovat UKKO.fi:n tarjoamiin palveluihin ja tässä käsitellään tyytyväisyyttä koskien matkakululomaketta, kulukorvauslomaketta ja UKKO.fi- palvelua yleisesti. Lisäksi tavoitteena on selvittää, miten UKKO:fi:n laskutuspalvelukäyttäjien tyytyväisyyttä tiedon määrään ja UKKO.fi:n palveluihin voi lisätä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään aluksi kevytyrittäjyyttä laskutuspalveluiden kautta ja siinä on kerrottu laskutuspalveluiden velvollisuuksista. Myös kevytyrittäjyyden hyötyjä ja haittoja on käsitelty. Sen jälkeen on kerrottu laskutuspalveluissa huomioitavista asioista, jossa tarkastellaan muun muassa yrittäjän eläkevakuutusta ja arvonlisäverolakia.
Tämän jälkeen tulee empiirinen osa, jossa aluksi kerrotaan tutkimuksen toteutuksesta eli kuvaillaan menetelmää ja aineistoa sekä kerrotaan kyselylomakkeen rakenteesta ja työtapakuvauksesta. Tutkimus on toteutettu kvantitatiivisena tutkimuksena Webropol- ohjelmalla. Kyselylomake lähetettiin UKKO.fi:n toimesta alle 30-vuotiaille laskutuspalvelukäyttäjille, joita valittiin satunnaisesti 1 000 kappaletta ja siihen vastasi 292 henkilöä eli vastausprosentti on 29,2 %.
UKKO.fi:n palveluun ja miten tyytyväisyyttä voisi lisätä. Tyytyväisyyttä mitataan kysymällä miten tyytyväisiä laskutuspalvelukäyttäjät ovat tiedon määrään koskien arvonlisäverokantoja, luvanvaraisten töiden asiakirjojen toimittamista sekä YEL-vakuutusta. Tyytyväisyyttä mitataan myös kysymällä miten tyytyväisiä laskutuspalvelukäyttäjät ovat UKKO.fi:n tarjoamiin palveluihin ja tässä käsitellään tyytyväisyyttä koskien matkakululomaketta, kulukorvauslomaketta ja UKKO.fi- palvelua yleisesti. Lisäksi tavoitteena on selvittää, miten UKKO:fi:n laskutuspalvelukäyttäjien tyytyväisyyttä tiedon määrään ja UKKO.fi:n palveluihin voi lisätä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään aluksi kevytyrittäjyyttä laskutuspalveluiden kautta ja siinä on kerrottu laskutuspalveluiden velvollisuuksista. Myös kevytyrittäjyyden hyötyjä ja haittoja on käsitelty. Sen jälkeen on kerrottu laskutuspalveluissa huomioitavista asioista, jossa tarkastellaan muun muassa yrittäjän eläkevakuutusta ja arvonlisäverolakia.
Tämän jälkeen tulee empiirinen osa, jossa aluksi kerrotaan tutkimuksen toteutuksesta eli kuvaillaan menetelmää ja aineistoa sekä kerrotaan kyselylomakkeen rakenteesta ja työtapakuvauksesta. Tutkimus on toteutettu kvantitatiivisena tutkimuksena Webropol- ohjelmalla. Kyselylomake lähetettiin UKKO.fi:n toimesta alle 30-vuotiaille laskutuspalvelukäyttäjille, joita valittiin satunnaisesti 1 000 kappaletta ja siihen vastasi 292 henkilöä eli vastausprosentti on 29,2 %.